Biljana Radić-Bojanić

Biljana Radić-Bojanić, redovni profesor

Kontakt
Kabinet 241
E-adresa: radic.bojanic@ff.uns.ac.rs

Biografija
Biljana Radić-Bojanić je završila osnovne studije engleskog jezika u književnosti na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu 1998. godine, nakon čega je upisala magistarske studije na istom fakultetu. Magistarski rad pod naslovom Diskurs komunikacije na internetu na engleskom i srpskom jeziku (s težištem na elektronskom ćaskanju) je odbranila 2005. godine, a naredne godine je prijavila doktorsku disertaciju pod naslovom Primena pojmovne metafore u usvajanju vokabulara engleskog jezika kao stranog, koju je odbranila 2010. godine. Od 2000. godine radi na Odseku za anglistiku, prvo kao asistent pripravnik, a potom kao asistent. U zvanje docenta je izabrana 2011. godine, a u zvanje vanrednog profesora 2016. godine. Objavila je pet monografija, samostalno ili u koautorstvu, te uredila tri međunarodna tematska zbornika i četiri tematska zbornika vodećeg nacionalnog značaja. Sem toga, objavila je velik broj radova u domaćim i inostranim časopisima, te učestvovala u mnogim domaćim i međunarodnim konferencijama. Od 2014. godine uređuje časopis Metodički vidici u izdanju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu.

Nastavni rad
OAS
Akademske veštine
Interkulturna komunikacija i nastava engleskog jezika
Uvod u sociolingvistiku
Varijeteti engleskog jezika
Primenjena lingvistika

DAS
Primenjena kognitivna lingvistika
Sociolingvistika

Naučno-istraživački rad
Biljana Radić-Bojanić se u svom naučnom radu bavi dvema širokim oblastima primenjenolingvističkih istraživanja, a to su učenje i usvajanje drugog i stranog jezika, te sociolingvističke teme. U okviru prve oblasti do sada je istraživala ulogu afektivnih faktora u procesu učenja i usvajanja drugog/stranog jezika, razvoj digitalnih kompetencija studenata, kao i kulturu kao značajan faktor u nastavi stranih jezika. U okviru druge oblasti bavila se istraživanjem jezika interneta, kao i raznim društvenim pojavama vezanim za digitalnu sredinu i elektronske društvene zajednice. Sem toga, istraživala je i javni diskurs i društvene okolnosti koje ga oblikuju. U sklopu projekta bilateralne saradnje sa Republikom Hrvatskom radi na formiranju akademskog korpusa studentskih radova, a radila je i na formiranju sličnog korpusa u sklopu projekta sa Univerzitetom u Istočnom Sarajevu. Pored ova dva, trenutno je član i dva republička projekta, Jezici i kulture u vremenu i prostoru i Digitalne medijske tehnologije i društveno-obrazovne promene.

Bibliografija (izbor)
- Wattles, Isidora, Radić-Bojanić, Biljana. (2018). Stavovi i uverenja studenata o visokoškolskoj nastavi filoloških predmeta. Zbornik radova Filozofskog fakulteta, Univerzitet u Prištini 48 (4), str. 39-58.
- Radić-Bojanić, Biljana. (2017). Jezička anksioznost kod studenata engleskog jezika i književnosti. Nasleđe 38, str. 9-21.
- Radić-Bojanić, Biljana (2017), Bogatstvo minimalizma na internetu: tri funkcije emotograma u onlajn komunikaciji, Kultura, Vol. 155, str. 222-238.
- Radić-Bojanić, Biljana, Topalov, Jagoda, Sinwongsuwat, Kemtong. (2015). Thai and Serbian student perspective regarding teaching approaches in the university EFL classroom. Journal of Multilingual and Multicultural Development, vol. 36 br. 7, str. 750-764.
- Halupka-Rešetar, Sabina, and Radić-Bojanić, Biljana. (2014). The discourse marker znači in Serbian: an analysis of semi-formal academic discourse. Pragmatics 24: 4, str. 785-798.
- Topalov, Jagoda, i Radić-Bojanić, Biljana. (2014). Procena samoefikasnosti i uspeh studenata u učenju engleskog jezika. Nastava i vaspitanje, 1, str. 121-134.
- Topalov, Jagoda, i Radić-Bojanić, Biljana. (2014). Istraživanja afektivnih faktora u visokoškolskom obrazovanju. Novi Sad: Filozofski fakultet.
- Radić-Bojanić, Biljana. (2013). Strategije za razumevanje metaforičkog vokabulara. Novi Sad: Filozofski fakultet.
- Radić-Bojanić, B., Lazović, V., Topalov, J. (2011). Ocenjivanje usmenih prezentacija na nivou B2 Zajedničkog evropskog okvira: kvantitativna i kvalitativna analiza. Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja. Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 43/1, str. 106-121.
- Topalov, Jagoda, Radić-Bojanić, Biljana. (2011). Uticaj povoljnih i nepovoljnih stavova prema izvornoj i ciljnoj kulturi na učenje stranog jezika. Pedagogija LXVI -1, str. 113-120.

 

Vrh strane