15EJEJ01 - Gramatika engleskog jezika 1

Specifikacija predmeta
Naziv Gramatika engleskog jezika 1
Akronim 15EJEJ01
Studijski program Engleski jezik i književnost
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima nema Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Ovladavanje osnovnim teorijskim aspektima morfosintakse engleskog jezika na nivou rečeničnih elemenata i glagolske i imeničke sintagme, usvajanje ključnih lingvističkih termina iz oblasti morfosintakse i primena teorijskih morfosintaskičkih znanja u analizi primera iz engleskog jezika.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Poznavanje osnovnih teorijskih koncepata i principa tradicionalne, deskriptivne morfosintakse engleskog jezika i sposobnost primene teorijskih znanja, uz upotrebu opšteprihvaćene naučne terminologije, u vidu analize rečenica prema rečeničnim elementima i detaljne analize unutrašnje strukture i funkcija glagolske i imeničke sintagme.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Osnovni pojmovi iz deskriptivne gramatike i morfosintakse (vrste reči, rečenični elementi, sintaksičke funkcije rečeničnih elemenata i strukturna realizacija). Glagoli i glagolske sintagme (glagolska paradigma, klasifikacija glagola i glagolske kategorije načina, stanja, vremena, vida i modalnosti). Imenice i imeničke sintagme (imenička paradigma, klasifikacija imenica, imeničke kategorije broja, roda i padeža, referencijalnost, struktura imeničke sintagme i njene rečenične funkcije, determinatori i zamenice).
    Sadržaj praktične nastave Vežbe prepoznavanja i primene teorijskih koncepata u analizi rečenica, te glagolskih i imeničkih sintagmi iz korpusa pisanog i govornog engleskog jezika.
    Literatura
    1. Greenbaum, S. and R. Quirk (1990). A Student’s Grammar of English. London: Longman.
    2. Đurić, R. i R. B. Šević (2006). A Student’s Workbook of English Grammar. Novi Sad: Filozofski fakultet.
    3. Chalker, S. (1992). A Student’s English Grammar Workbook. London: Longman.
    4. Vince, M. (2010). Advanced Language Practice: English Grammar and Vocabulary. Oxford: Macmillan Education.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave frontalni i interkativni metod
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 5 Pismeni ispit 60
    Praktična nastava 5 Usmeni ispit 0
    Projekti 0
    Kolokvijumi 30
    Seminari 0
    Vrh strane