15ЕЈЕЈ48 - Генеративна синтакса 2

Спецификација предмета
НазивГенеративна синтакса 2
Акроним15ЕЈЕЈ48
Студијски програмЕнглески језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаДа се пружи опсежан увод у теоријска и суштинска разматрања о језичкој способности која су навела Ноама Чомског да развије генеративну граматику ; да се студентима пружи увид у методолошка разматрања и у механизме који су неопходни за разумевање и споровођење анализе језичких података у минималистичком теоријском оквиру
    Исходи учења (стечена знања)Студенти разумеју основе минималистичког програма, разумеју зашто је теорија структурирана на начин на који јесте и како се она уклапа у ширу слику језика и ума; умеју да анализирају једноставне реченице, да разумеју и да конструишу синтаксичке аргументе; разумеју везу између података и теорије у синтакси и лингвистици уопште.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеСубјекат и објекат - врсте, падеж, слагање. Функцијске категорије фразе детерминатора и комплементизатора. Померање упитних елемената. Локалост.
    Садржај практичне наставеПримена знања стечених на предавањима на језичке податке. Дискусија.
    Литература
    1. Adger, D. (2003). Core syntax: a minimalist approach. Cambridge: Cambridge Uiversity Press.
    2. Carnie, A. (2002). Syntax: A Generative Introduction. Blackwell Publishing.
    3. Baltin, M., Collins, C. (eds.) (2003). The handbook of contemporary syntactic theory. Oxford: Blackwell Publishing.
    4. McCloskey, J. (1997). 'Subjecthood and subject positions'. In L. Haegeman (ed.), Elements of Grammar. Handbook of generative syntax. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers. 197-235.
    5. Haegeman, L. (2006). Thinking Syntactically. Wiley Blackwell.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеТеоријска настава, дискусије, практична настава.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит50
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти30
    Колоквијуми20
    Семинари
    Врх стране