15ЕЈЕЈ53 - Интеркултурна комуникација у настави енглеског језика

Спецификација предмета
НазивИнтеркултурна комуникација у настави енглеског језика
Акроним15ЕЈЕЈ53
Студијски програмЕнглески језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаположени ОЈВ 1 и ОЈВ 2Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаДа се студенти упознају са основним појмовима из културе и везом културе и комуникације. Да се студенти упознају са улогом и значајем сопствене и стране културе у настави енглеског језика, да развију интеркултурну компетенцију и науче како да стечена знања примене у учионици.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти су савладали основне појмове из области интеркултурне комуникације. Научили су како да препознају елементе сопствене и стране културе у различитим изворима. Научили су како да из различитих перспектива тумаче познате и непознате појаве из сопствене и туђих култура. Научили су како да у процес наставе уведу појам културе и интеркултурне комуникације, како да их представе ученицима и како да тим путем побољшају процес учења енглеског језика.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеИнтеркултурна комуникација и културни контекст. Микрокултурни контекст. Контекст животне средине. Друштвени контекст. Индивидуални контекст. Вербална и невербална комуникација. Развој интеркултурних односа и интеркултурни конфликт. Акултурација и културни шок. Интеркултурна компетенција.
    Садржај практичне наставеИнтеркултурна комуникација и културни контекст. Микрокултурни контекст. Контекст животне средине. Друштвени контекст. Индивидуални контекст. Вербална и невербална комуникација. Развој интеркултурних односа и интеркултурни конфликт. Акултурација и културни шок. Интеркултурна компетенција.
    Литература
    1. Alcon Soler, Eva and Jorda, Maria Pilar Safont. Eds. 2007. Intercultural Language Use and Language Learning. Dordrecht: Springer.
    2. Corbett, John. 2003. An Intercultural Approach to English Language Teaching. Clevedon: Multilingual Matters.
    3. Hinker, Eli. 2000. Culture in Second Language Teaching and Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
    4. Kramsch, Claire. 1993. Context and Culture in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
    5. Neuliep, James. 2009. Intercultural Communication. A Contextual Approach. Los Angeles: Sage Publications.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеПредавања. Вежбе: рад са различитим материјалима, проучавање, анализа и тумачење културних аспеката. Усмене вежбе: индивидуални рад, рад у пару, рад у групама. Праћење напретка.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања20Писмени испит30
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари20
    Врх стране