15KS028 - Metodika nastave književnosti i srpskog jezika - praksa 2

Specifikacija predmeta
Naziv Metodika nastave književnosti i srpskog jezika - praksa 2
Akronim 15KS028
Studijski program Srpska književnost i jezik
Modul
Tip studija master akademske studije drugog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Nema Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Usvajanje i razvjanje stručnih znanja iz domena metodike nastave književnosti i jezika; povezivanje nastave književnosti i jezika; sistematsko i kontinuirano izučavanje nastavom pismenosti; dalje ovladavanje interpretacijom književnih dela iz školskih programa.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Osposobljenost za primenu metodičkih interpretativnih modela u nastavi književnosti i jezika. Razvijena sposobnost za primenu stečenih znanja u nastavnoj praksi.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Nastavna obrada književnog dela (pojam, nivoi obrade), metodičke radnje u proučavanju književnog teksta, motivisanje učenika, čitanje, vrste čitanja, istraživački zadaci i projekti, lokalizovanje teksta, tumačenje nepoznatih reči i izraza, plan rada na tekstu, proučavanje vrednosnih činilaca teksta, interpretacija, integracioni činioci u tumačenju književnog dela. Interpretativno-analitički sistem u nastavi, principi korelacije i integracije i povezivanja u nastavne sisteme. Književno delo u središtu nastavnog procesa, rad na tekstu, stvaranje problemskih situacija i vođenje ka samostalnom rešavanju problema. Afirmacija individualne inicijative. Različiti metodološki pristupi u zavisnosti od književne vrste, književnoistorijskog perioda i poetičkih odlika književnog dela. Podsticanje kreativnosti, razvijanje čitalačkih i analitičkih kompetencija, negovanje estetskog senzibiliteta. Sistematski i kontinuiran rad u nastavi pismenosti.
    Sadržaj praktične nastave Samostalni istraživački rad: Osmišljavanje interpretativno-analitičkih modela u skladu sa naučnim zahtevima. Uočavanje razlika u metodičkom pristupu na različitim nivoima nastave.
    Literatura
    1. M. Nikolić, (1999): Metodika nastave srpskog jezika i književnosti, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, str. 405–629
    2. P. Ilić, (2003): Srpski jezik i književnost u nastavnoj teoriji i praksi, Zmaj, Novi Sad, str. 173 – 249
    3. D. Rosandić, (1986): Metodika književnog odgoja i obrazovanja, Školska knjiga, Zagreb. Str. 202–256, 473–575, 577–635
    4. V. Brborić. Pravopis srpskog jezika u nastavnoj praksi. Beograd: Filološki fakultet. 2004. str. 242–289
    5. O. Radulović, Nove naučne metodologije u nastavi književnosti. Novi Sad: Orpheus. 2011
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja (monološka, dijaloška i tekst-metoda);vežbe (dijaloška i tekst-metoda) konsultacije
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 0 Pismeni ispit 0
    Praktična nastava 0 Usmeni ispit 70
    Projekti 0
    Kolokvijumi 0
    Seminari 30
    Vrh strane