15ZUZU037 - Speaking and Performing in Public

Course specification
Course title Speaking and Performing in Public
Acronym 15ZUZU037
Study programme Journalism
Module
Type of study
Lecturer (for classes)
Lecturer/Associate (for practice)
    Lecturer/Associate (for OTC)
      ESPB 3.0 Status
      Condition Položen predmet Dikcija Oblik uslovljenosti
      The goal Upoznavanje s elementima javnog govora i nastupa, s principima pripreme i organizacije javnog govora i s tehnikama pripreme govornika.
      The outcome Osposobljenost za samostalni profesionalni javni nastup i govor na različite teme; sposobnost kritičke analize javnog govora i nastupa.
      Contents
      Contents of lectures 1. Ciljevi i zadaci javnog govora. 2. Izbor teme i prikupljanje materijala. 3. Strategije javnog govora i nastupa. 4. Etičnost govornika. 5. Struktura izlaganja 5.1. Uvod. 5.2. Argumentacija. 5.3. Glavne stavke izlaganja. 5.4. Zaključak. 5.5. Plan izlaganja. 5.6. Vremensko strukturiranje. 6. Beleške i slajdovi prezentacije. 7. Intonacija, glasnost, pauze i tempo u javnom govoru. 8. Neverbalna komunikacija. 8.1. Mimika. 8.2. Gest. Trema. 9. Priprema za javni nastup. 10. Analiza publike. 10.1 Stavovi i uverenja publike. 10.2. Prilagođavanje publici. 11. Javni govor i nastup u specijalnim situacijama. 11.1. Govor za medije. 11.2. Prilagođavanje prostoru. 12. Značaj i uticaj javnog govora u savremenom društvu.
      Contents of exercises Rešavanje programskih zadataka koji prate program teorijske nastave. Analiza poznatih javnih govora. Uvežbavanje javnog nastupa.
      Literature
      1. Avramović, Sima. Rhetorike techne: veština besedništva i javni nastup. Beograd: Pravni fakultet Univerziteta : Službeni glasnik, 2009. (Original title)
      2. Coopman, Stephanie, James Lull. Public Speaking: The Evolving Art (Second Edition). Boston: Wadsworth, 2012. (Original title)
      3. Beri, Siseli. Glas i glumac. Beograd: Biblioteka Studio Lirica, 2008. (Original title)
      4. Grujić-Erenrajh, Ljiljana. Glasovno obrazovanje glumca. Beograd: Univerzitet umetnosti, 1995. (Original title)
      Number of hours per week during the semester/trimester/year
      Lectures Exercises OTC Study and Research Other classes
      1 2
      Methods of teaching Monološka i dijaloška metoda. Metoda demonstracije (auditivni i multimedijalni prilozi). Učenje putem rešavanja problema. Metoda uvežbavanja.
      Knowledge score (maximum points 100)
      Pre obligations Points Final exam Points
      Activites during lectures 20 Test paper
      Practical lessons 5 Oral examination 40
      Projects
      Colloquia
      Seminars 35
      Vrh strane