15ЗУЗУ037 - Јавни говор и наступ

Спецификација предмета
НазивЈавни говор и наступ
Акроним15ЗУЗУ037
Студијски програмЖурналистика
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметимаПоложен предмет ДикцијаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање с елементима јавног говора и наступа, с принципима припреме и организације јавног говора и с техникама припреме говорника.
      Исходи учења (стечена знања)Оспосoбљеност за самостални професионални јавни наступ и говор на различите теме; способност критичке анализе јавног говора и наступа.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе1. Циљеви и задаци јавног говора. 2. Избор теме и прикупљање материјала. 3. Стратегије јавног говора и наступа. 4. Етичност говорника. 5. Структура излагања 5.1. Увод. 5.2. Аргументација. 5.3. Главне ставке излагања. 5.4. Закључак. 5.5. План излагања. 5.6. Временско структурирање. 6. Белешке и слајдови презентације. 7. Интонација, гласност, паузе и темпо у јавном говору. 8. Невербална комуникација. 8.1. Мимика. 8.2. Гест. Трема. 9. Припрема за јавни наступ. 10. Анализа публике. 10.1 Ставови и уверења публике. 10.2. Прилагођавање публици. 11. Јавни говор и наступ у специјалним ситуацијама. 11.1. Говор за медије. 11.2. Прилагођавање простору. 12. Значај и утицај јавног говора у савременом друштву.
      Садржај практичне наставеРешавање програмских задатака који прате програм теоријске наставе. Анализа познатих јавних говора. Увежбавање јавног наступа.
      Литература
      1. Аврамовић, Сима. Rhetorike techne: вештина беседништва и јавни наступ. Београд: Правни факултет Универзитета : Службени гласник, 2009.
      2. Coopman, Stephanie, James Lull. Public Speaking: The Evolving Art (Second Edition). Boston: Wadsworth, 2012.
      3. Beri, Siseli. Glas i glumac. Beograd: Biblioteka Studio Lirica, 2008.
      4. Грујић-Еренрајх, Љиљана. Гласовно образовање глумца. Београд: Универзитет уметности, 1995.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      12
      Методе извођења наставеМонолошка и дијалошка метода. Метода демонстрације (аудитивни и мултимедијални прилози). Учење путем решавања проблема. Метода увежбавања.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања20Писмени испит
      Практична настава5Усмени испит40
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари35
      Врх стране