15МКМК048 - Синтакса 2

Спецификација предмета
НазивСинтакса 2
Акроним15МКМК048
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаСинтакса 1Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање структуре сложене реченице. Састављање добро конструисаних сложених реченица. Разумевање структуралних и семантичких веза саставних делова сложених реченица. Развијање способности самосталног анализирања реченице.
    Исходи учења (стечена знања)Студент ће бити оспособљен да анализира стуктуру сложене реченице, да разликује типове реченица, да сам састави правилне реченице према критеријима норме стандардног мађарског језика, да препознаје улогу типова реченица при формирању текста.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПојам сложене реченице. Типологија сложене реченице. Класификација зависних и независно-сложених реченица. Допусне и додатне реченице. Адвербијалне и атрибутске реченице. Реченице са посебним семантичким обележјем.
    Садржај практичне наставеАнализа реченице, креирање реченице, примењивање правила интерпункције, израда модула.
    Литература
    1. Keszler Borbála (szerk. 2000): Magyar grammatika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
    2. Keszler Borbála–Lengyel Klára (2009): Magyar grammatikai gyakorlókönyv. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
    3. Rácz Endre–Szemere Gyula (1972): Mondattani elemzések. Tankönyvkiadó, Budapest
    4. Molnár Ilona (1977): A tartalmatlan hogy kötőszós összetett mondatok típusai szemantikai szempontból. NytudÉrt. 94. sz.
    5. Katona Edit (2010): A magyar függő beszéd jellemzői a szerb fordítások tükrében. In: Uő: Nyelvről nyelvre. Bölcsészettudományi Kar, Újvidék, 89–96.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеОбрада теоријских наставних јединица путем предавања, самостални рад студената, решавање задатака практичног карактера – израда заједничког модула у групама.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит35
    Практична наставаУсмени испит25
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари10
    Врх стране