15МКМК062 - Психолингвистика

Спецификација предмета
НазивПсихолингвистика
Акроним15МКМК062
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаНемаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са општим теоретским ставовима и експерименталним резултатима психолингвистике као интердисциплинарне науке настале путем прожимања научних теорија, искустава и експериментално-практичних резултата психологије, лингвистике и теорије информација.
    Исходи учења (стечена знања)На бази раније стеченог знања из области опште лингвистике и психологије студенти се оспособљавају за појмовно и терминолошко савладавање психолингвистичке проблематике, односно стичу основе за разумевање неуропсихолошких процеса који стоје у позадини перцепције и продукције говора, односно памћења и активирања садржаја менталног лексикона.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПсихолингвистика као научна дисциплина: настанак, предмет исраживања, методе. Мозак као неуролошки центар менталних активности. Ментални лексикон. Продукција говора, основни модели, спонтани говор. Перцепција говора, реченица, речи, писане речи. Аномалије и девијације у усвајању језика и продукцији говора. Процес усвајања матерњег језика. Усвајање другог језика. Двојезичнист.
    Садржај практичне наставеДискусија о садржајима теоријске наставе, приказивање студија о темама, самостално излагање студената о појединим тематским јединивама.
    Литература
    1. Gósy Mária: Pszicholingvisztika. Bp: Osiris Kiadó. 2005
    2. Pléh Csaba--Lukács Ágnes (szerk.( Pszicholingvisztika 1--2. Bp. Akadémiai Kiadó, 2014.
    3. Göncz Lajos: A vajdasági magyarság kétnyelvűsége. Szabadka: MTT. 2004
    4. Kiefer Ferenc (főszerk.): Magyar nyelv . Bp: Akadémiai Kiadó. 2011
    5. Lengyel Zsolt–Navracsics Judit: Tanulmányok a mentális lexikonból. Bp: Tinta, 2009
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    11
    Методе извођења наставеМешовити облици интерактивне наставе: израда и ипрезентација експериментално-аналитичког пројекта, дискусије итд.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава10Усмени испит50
    Пројекти15
    Колоквијуми15
    Семинари
    Врх стране