15СД3 - Социологија етницитета

Спецификација предмета
НазивСоциологија етницитета
Акроним15СД3
Студијски програмСоциологија
Модул
Тип студијадокторске академске студије трећег степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметиманема претходних условаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са најзначајнијим социолошким теоријама о етницитету, разумевање етничких појава и интеретничких процеса.
      Исходи учења (стечена знања)Усвајање знања, овладавање научно-категоријалним апаратом за истраживање етницитета, развијање критичког мишљења, толеранције и осећаја за етничке различитости.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеСоциолошко разумевање етницитета, етницитет и њему блиски појмови; класична социолошка теорија и етницитет; неомарксизам: капитализам, класа и култура; функционализам: етницитет, модернизација и друштвена интеграција; симболички интеракционизам: социјална конструкција стварности етничких група; еволуциони приступ изучавању етницитета; теорија рационалног избора: припадност етничкој групи као индивидуална добит; теорије елите: етницитет као политички ресурс; неовеберовска теорија: етницитет као статусна привилегија; антифундационалистички приступ: деконструкција етницитета.
      Садржај практичне наставеСтудијски истраживачки рад – Проучавање прегледне литературе и проблемских студија из социологије етницитета, дискусије о прочитаним проблемима, њиховом научном значају, друштвеним и интеретничким последицама.
      Литература
      1. Dženkins, Ričard (2001). Etnicitet u novom ključu. Beograd: XX vek.
      2. Eriksen, Tomas Hilen (2004). Etnicitet i nacionalizam. Beograd: XX vek.
      3. Malešević, Siniša (2009). Sociologija etniciteta. Beograd: Fabrika knjiga.
      4. Putinja, Filip i Žoslin Stref-Fenar (1997). Teorije o etnicitetu. Beograd: XX vek.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      64
      Методе извођења наставеПредавања, проучавање стручне литературе, дискусије, консултације.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања20Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30
      Врх стране