15ЗУЗУ15 - Мађарски језик 4: Лексиколошка семантика

Спецификација предмета
НазивМађарски језик 4: Лексиколошка семантика
Акроним15ЗУЗУ15
Студијски програмЖурналистика
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаНемаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са питањима и резултатима савремене мађарске лексикологије и семантике.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти стичу сазнања о кључним појмовима лексикологије и семантике, као и о теоријским питањима и новим резултатима из ових области синхроне лингвистике.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПојам речи. Речнички фонд мађарског језика . Лексеме и фраземе. Слојеви лексике . Основна и допунска лексика . Речи говорног и књижевног језика . Дијалекти. Друштвено раслојавање лексике. Изворне речи, позамљенице и стране речи. Ставови у семантици. Узајамнаповезаност семантичкичинилаца. Тенденција мотивисаности и немотивисаности речи. Речничко значење и контекстуално значење речи. Хомонимија. Синонимија. Типови лексичких и семантичких поља. Хиперонимија и хипонимија. Паронимија. Антонимија. Модели семантичких промена у савременом мађарском језику.
    Садржај практичне наставеНа часовима практичне наставе врше се анализе и обрађују се задаци из области лексикологије и семантике, уз савладавање коришћења помоћних средстава у лексикологији (речници, електронски видови приступа песничком фонду и корпусима)
    Литература
    1. 1. A. Jászó Anna(szerk.): A magyar nyelv könyve. Bp: Trezor Kiadó. 2007., 2. Gecső T. szerk.: Lexikális jelentés, aktuális jelentés. Bp: Tinta Könyviadó. 2000., 3.Kicsi Sándor András: Szószemantika. Bp: Tinta Könyvkiadó. 2007., 4.Kiefer Ferenc szerk.: A magyar nyelv kézikönyve. Bp: Akadémiai Kiadó. 2003., 5.Kiefer Ferenc: Jelentéselmélet. Bp: Corvina. 2000.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеТеоријска настава: предавања, проблемски тип излагања; практична настава: вежбе, лексиколошка обрада примера из новинских текстова, рад са речником.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит70
    Практична настава20Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране