Запослени
Бојана Бодрожа
Бојана Бодрожа, доцент
Контакт
Кабинет 135
Број телефона: 021-458-948
Е-адреса: bojana.bodroza@ff.uns.ac.rs
Биографија
Школовање
- 2000-05. основне студије психологије на Одсеку за психологију Филозофског факултета у Новом Саду
- 2005-09. магистарске студије на Одељењу за психологију Филозофског факултета у Београду, тема рада „Самопоштовање као предиктор реаговања на повратну информацију о способностима“
- 2010-16. докторске студије на Одсеку за психологију Филозофског факултета у Новом Саду, тема рада „Детерминанте илузија самопобољшања у ситуацији доживљеног неуспеха“
Професионално искуство и напредовање
- 2007-09. сарадник у настави на Одсеку за психологију Филозофског факултета у Новом Саду
- 2010-15. истраживач сарадник на Институту за педагошка истраживања у Београду
- од 2015. запослена на Одсеку за психологију Филозофског факултета у Новом Саду (асистент 2015-17; доцент 2017-).
У току магистарских и докторских студија била је стипендиста Министарства науке, просвете и технолошког развоја, ангажована на пројектима Одсека за психологију Филозофског факултета у Новом Саду и Одељења за психологију Филозофског факултета у Београду.
Наставни рад
Основи социјалне психологије (ОАС Психологија)
Социјална психологија (ОАС Психологија)
Социјална психологија (ОАС Социологија)
Социјална психологија (ОАС Социјални рад)
Психологија јавног мњења (ОАС Журналистика)
Научно-истраживачки рад
Шира област интересовања наставника је социјална психологија, односно теме селф и идентитет, социјална когниција и психологија понашања на интернету.
Учешће на пројектима
- „Cross-cultural study of Facebook behaviors“ (2016-18) – Универзитет у Новом саду, вођа пројекта
- Пројекат билатералне сарадње Србије и Хрватске „Социјални идентитет у мултиетничкој средини – ефекти контакта на међугрупне ставове и етнички идентитет“ (2016-17) – Универзитет у Загребу и Универзитет у Новом Саду
- „Many Labs 5: Can conducting formal peer review in advance improve reproducibility?“ (2016-17) – pod rukovodstvom University of Virginia, USA
- „Power, Status, and Legitimacy study“ (2016-17) – pod rukovodstvom Tilburg University, Netherlands
- COMENIUS bilateralni projekat „Improving educational effectiveness of primary schools (IEEPS)“ (2013-16) – pod rukovodstvom Univerziteta u Kragujevcu
Библиографија (избор)
Bodroža, B., Obradović, V., & Ivanović, S. (2022). Active and passive selfie-related behaviors: Implications for body image, self-esteem and mental health. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 16(2), Article 3. https://doi.org/10.5817/CP2022-2
Bodroža, B., Mandarić, J., & Milosavljević, M. (2022). Situational and Trait Self-Handicapping among Grandiose and Vulnerable Narcissists. Psihologijske teme, 31 (1), 139-163. https://doi.org/10.31820/pt.31.1.7
Teodorović, J., Milin, V., Bodroža, B., Đerić, I. D., Vujačić, M., Jakšić, I. M., Stanković, D., Cankar, G., Charalambous, C. Y., Damme, J. V., & Kyriakides, L. (2022). Testing the dynamic model of educational effectiveness: the impact of teacher factors on interest and achievement in mathematics and biology in Serbia. School Effectiveness and School Improvement, 33 (1), 51-85. https://doi.org/10.1080/09243453.2021.1942076
Bodroža, B., Teodorović, J. & Jošić, S. (2022). Validation of Scales for Measuring Factors of Teaching Quality from the Dynamic Model of Educational Effectiveness. Psihologija, 55(2), 169-190. https://doi.org/10.2298/PSI200915010B
Dinić, B. & Bodroža, B. (2021). COVID-19 Protective Behaviors are Forms of Prosocial and Unselfish Behaviors. Frontiers in Psychology, 12, 647710. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.647710
Štraser, A, Lukić, O. & Bodroža, B. (2021). Nelojalna partnerska ponašanja na društvenim mrežama: doprinos osobina ličnosti i samoprezentacije neverstvu i obraćanju pažnje na alternative. Primenjena psihologija, 41 (3), 365-391. https://doi.org/10.19090/pp.2021.3.365-391
Rogoza, R., Żemojtel-Piotrowska, M., Jonason, P. K., Piotrowski, J., Campbell, K. W., Gebauer, J. E., Maltby, J., Sedikides, C., Adamovic, M., Adams, B. G., Ang, R. P., Ardi, R., Atitsogbe, K. A., Baltatescu, S., Bilić, S., Bodroža, B., Gruneau Brulin, J., Bundhoo Poonoosamy, H. Y., Chaleeraktrakoon, T., Del Carmen Dominguez, A., Dragova-Koleva, S., El-Astal, S., Eldesoki, W. L. M., Gouveia, V. V., Gundolf, K., Ilisko, D., Jukić, T., Kamble, S. V., Khachatryan, N., Klicperova-Baker, M., Kovacs, M., Kozytska, I., Larzabal Fernandez, A., Lehmann, K., Lei, X., Liik, K., McCain, J., Milfont, T. L., Nehrlich, A., Osin, E., Özsoy, E., Park, J., Ramos-Diaz, J., Riđić, O., Qadir, A., Samekin, A., Tiliouine, H., Tomsik, R., Umeh, C. S., van den Bos, K., Van Hiel, A., Vauclair, C.-M., & Włodarczyk, A. (2020). Structure of Dark Triad Dirty Dozen Across Eight World Regions. Assessment, 28(4), 1125-1135. https://doi.org/10.1177/1073191120922611
Brandt, M. J., Kuppens, T., Spears, R., Andrighetto, L., Autin, F., Babincak, P., Badea, C., Bae, J., Batruch, A., Becker, J. C., Bocian, K., Bodroža, B., Bourguignon, D., Bukowski, M., Butera, F., Butler, S. E., Chryssochoou, X., Conway, P., Crawford, J. T., Croizet, J-C., de Lemus, S., Degner, J., Dragon, P., Durante, F., Easterbrook, M. J., Essien, I., Forgas, J. P., González, R., Graf, S., Halama, P., Han, G., Hong, R. Y., Houdek, P., Igou, E. R., Inbar, Y., Jetten, J., Jimenez Leal, W., Jiménez-Moya, G., Kumar Karunagharan, J., Kende, A., Korzh, M., Laham, S. M., Lammers, J., Lim, L., Manstead, A. S. R., Međedović, J., Melton, Z. J., Motyl, M., Ntani, S., Owuamalam, C. K., Peker, M., Platow, M. J., Prims, J., Reyna, C., Rubin, M., Saab, R., Sankaran, S., Shepherd, L., Sibley, C. G., Sobkow, A., Spruyt, B., Stroebaek, P., Sümer, N., Sweetman, J., Teixeira, C. P., Toma, C., Ujhelyi, A., van der Toorn, J., van Hiel, A., Vásquez-Echeverría, A., Vazquez, A., Vianello, M., Vranka, M., Yzerbyt, V., & Zimmerman, J. L. (2020). Subjective status and perceived legitimacy across countries. European Journal of Social Psychology, 50 (921-942). https://doi.org/10.1002/ejsp.2694
Dinić, B. & Bodroža, B. (2020). “My precious… toilet paper”: Stockpiling during the covid-19 pandemic is related to selfishness, but not to fear. Primenjena psihologija, 13 (4), 489-504. https://doi.org/10.19090/pp.20.4.489-504
Ebersole, C. R., Mathur, M. B., Baranski, E., Bart-Plange, D., Buttrick, N. R., Chartier, C. R., Corker, K. S., Corley, M., Hartshorne, J. K., IJzerman, H., Lazarevic, L. B., Rabagliati, H., Ropovik, I., Aczel, B., Aeschbach, L. F., Andrighetto, L., Arnal, J. D., Arrow, H., Babincak, P., Bakos, B. E., Baník, G., Baskin, E., Belopavlović, R., Bernstein, M. H., Białek, M., Bloxsom, N. G., Bodroža, B., Bonfiglio, D. B. V., Boucher, L., Brühlmann, F., Brumbaugh, C., Casini, E., Chen, Y., Chiorri, C., Chopik, W. J., Christ, O., Ciunci, A. M., Claypool, H. M., Coary, S., Čolić, M. V., Collins, W. M.,Curran, P. G.,Day, C. R., Dering, B., Dreber, A., Edlund, J. E., Falcão, F., Fedor, A.,Feinberg, L.,Ferguson, I. R., Ford, M., Frank, M. C., Fryberger, E., Garinther, A., Gawryluk, K., Gerken, K., Giacomantonio, M., Giessner, S. R., Grahe, J. E., Guadagno, R. E.,Hałasa, E.,Hancock, P. J. B., Hilliard, R. A., Hüffmeier, J., Hughes, S., Idzikowska, K., Inzlicht, M., Jern, A., Jiménez-Leal, W., Johannesson, M., Joy-Gaba, J. A., Kauff, M., Kellier, D. J.,Kessinger, G.,Kidwell, M. C., Kimbrough, A. M., King, J. P. J., Kolb, V. S., Kołodziej, S., Kovacs, M.,Krasuska, K.,Kraus, S., Krueger, L. E.,Kuchno, K.,Lage, C. A., Langford, E. V., Levitan, C. A., de Lima, T. J. S., Lin, H., Lins, S., Loy, J. E., Manfredi, D., Markiewicz, Ł., Menon, M., Mercier, B., Metzger, M.,Meyet, V.,Millen, A. E., Miller, J. K., Moore, D. A.,Muda, R.,Nave, G., Nichols, A. L., Novak, S. A., Nunnally, C., Orlić, A.,Palinkas, A.,Panno, A., Parks, K. P., Pedović, I.,Pękala, E.,Penner, M. R., Pessers, S., Petrović, B., Pfeiffer, T.,Pieńkosz, D.,Preti, E., Purić, D., Ramos, T.,Ravid, J.,Razza, T. S.,Rentzsch, K.,Richetin, J.,Rife, S. C.,Rosa, A. D.,Rudy, K. H.,Salamon, J., Saunders, B., Sawicki, P., Schmidt, K., Schuepfer, K., Schultze, T., Schulz-Hardt, S., Schütz, A., Shabazian, A., Shubella, R. L., Siegel, A., Silva, R.,Sioma, B.,Skorb, L., de Souza, L. E. C., Steegen, S., Stein, LAR, Sternglanz, R. W., Stojilović, D., Storage, D., Sullivan, G. B., Szaszi, B., Szecsi, P., Szoke, O., Szuts, A., Thomae, M., Tidwell, N. D., Tocco, C., Torka, A., Tuerlinckx, F., Vanpaemel, W., Vaughn, L. A., Vianello, M., Viganola, D., Vlachou, M., Walker, R. J., Weissgerber, S. C., Wichman, A. L., Wiggins, B. J., Wolf, D., Wood, M. J.,Zealley, D.,Žeželj, I.,Zrubka, M., &Nosek, B. A. (2020).Many Labs 5: Testing Pre-Data-Collection Peer Review as an Intervention to Increase Replicability. Advances in Methods and Practices in Psychological Science, 3(3), 309–331. https://doi.org/10.1177/2515245920958687
Lazarević, L. B., Purić, D., Žeželj, I., Belopavlović, R., Bodroža, B., Čolić, M. V., Ebersole, C. R., Ford, M., Orlić, A., Pedović, I., Petrović, B., Shabazian, A. N., & Stojilović, D. (2020). Many Labs 5: Registered Replication of LoBue and DeLoache (2008). Advances in Methods and Practices in Psychological Science, 3(3), 377–386. https://doi.org/10.1177/2515245920953350
Jovanović, T., Božić, S., Bodroža, B. & Stankov, U. (2019). Influence of users’ psychosocial traits on Facebook travel–related behavior patterns. Journal of Vacation Marketing, 25 (2), 252-263. https://doi.org/10.1177/1356766718771420
Bodroža, B. & Jovanović, T. (2016). Validation of the new scale for measuring behaviors of Facebook users: Psycho-Social Aspects of Facebook Use (PSAFU). Computers in Human Behavior, 54, 425–435. https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.07.032
Lazarević, Lj. B., Bosnjak, M., Knežević, G., Petrović, B., Purić, D., Teovanović, P., Opačić, G., & Bodroža, B. (2016). Disintegration as an Additional Trait in the Psychobiological Model of Personality - Assessing Discriminant Validity via Meta-Analysis. Zeitschrift für Psychologie, 224 (3), 204-215. https://doi.org/10.1027/2151-2604/a000254
Knežević, G., Lazarević, LJ. B., Bosnjak, M., Purić, D., Petrović, B., Teovanović, P., Opačić, G., & Bodroža, B. (2016). Towards a personality model encompassing a Disintegration factor separate from the Big Five traits: A meta-analysis of the empirical evidence. Personality & Individual Differences, 95, 214-222. https://doi.org/10.1016/j.paid.2016.02.044
Teodorović, J., Stanković, D., Bodroža, B. Milin, V., & Đerić, I. (2016). Education policymaking in Serbia through the eyes of teachers, counselors, and principals. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 28(4), 347-375. https://doi.org/10.1007/s11092-015-9221-x
Marušić M. & Bodroža B. (2015). Career cycle of general and special school teachers in Serbia.Psihologija, 48(2), 165-181. https://doi.org/10.2298/PSI1502165M
Bodroža, B. (2014). Validation of two conceptualizations of fragile self-esteem: contingent high self-esteem and incongruent high self-esteem. Psihologija, 47 (4), 373-391. https://doi.org/10.2298/PSI1404373B
Bodroža, B. (2011). Cognitive and affective reactions to success and failure - the quality of feedback as the determinant of self-verifying and self-enhancing motivation. Psihologija, 44 (2), 149-166. https://doi.org/10.2298/PSI1102149B
https://www.researchgate.net/profile/Bojana_Bodroza/research
http://www.psihologija.ff.uns.ac.rs/nastavnici.php?koji=NA47
Комплетна библиографија (пдф)