15ЕЈЕЈ50 - Комуникативна компетенција
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Комуникативна компетенција | |||
| Акроним | 15ЕЈЕЈ50 | |||
| Студијски програм | Енглески језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ курса је да се студенти упознају са појмом комуникативне компетенције, да разумеју разлику између граматичке и прагматичке компетенције и да се оспособе да се (и) прагматички прихватљиво изражавају на енглеском језику, у складу са ситуацијом. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти разумеју појам комуникацијске компетенције (КК); разумеју значај развоја КК у страном језику; препознају сличности између матерњег и страног језика које помажу развој КК у страном језику; препознају разлике између матерњег и страног језика које ометају развој КК; свесно развијају КК у страном језику и потискују КК у матерњем језику у комуникацији на страном језику. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Основни појмови комуникације, комуникативна компетенција (КК), модели КК, димензије КК (граматичка, социолингвистичка, дискурсна, стратешка), стратегије развоја КК; прагматика и прагматичка грешка, међукултурни трансфер у домену прагматике; развијање прагматичке компетенције у настави страног језика, аутентични материјали у развоју прагматичке компетенције. | |||
| Садржај практичне наставе | На семинарима/вежбама фокус ће бити на анализи података (видео снимци, дијалози, телевизијске серије и филмови, итд.) како би се упоредиле и контрастирале реализације различитих говорних чинова у матерњем и страном језику и употреба стратегија учтивости у зависности од ситуације. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска настава, дискусије, практична настава, презентације студената. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | 40 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | 40 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

