15ЕЈЕЈ83 - Англоамеричка дечија књижевност

Спецификација предмета
НазивАнглоамеричка дечија књижевност
Акроним15ЕЈЕЈ83
Студијски програмЕнглески језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са основним одликама дечије књижевности, као и са најзначајнијим ауторима и делима енглеске и америчке књижевности за децу и омладину.
    Исходи учења (стечена знања)Знање стечено на овом предмету неопходно је за разумевање англофоне дечје књижевности и њено коришћење у настави енглеског језика на школском узрасту, као и за стицање потпунијег увида у идеје о детињству и одрастању у различитим периодима опште и књижевне историје.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеСтатус дечје књижевности и њен значај у ширем контексту главних књижевних токова. Традиционални облици књижевности прилагођени за децу (бајке, басне, фолклор), традиционална енглеска и америчка дечија поезија. Англо-америчка дечија књижевност у доба романтизма, реализма, прелаза векова, модернизма, постмодернизма. Књижевност за омладину. Цртани филм, стрип.
    Садржај практичне наставеЧитање и анализа лектире: Mother Goose Nursery Rhymes, Fairy tales, Neil Gaiman, 'Snow, Glass, Apples', Oscar Wilde, ‘The Happy Prince’, Lewis Carroll, Alice’s Adventures in Wonderland, L. M. Alcott, Little Women, L. Frank Baum, The Wonderful Wizard of Oz, J. M. Barrie, Peter Pan, E. B. White, Charlotte’s Web, Roald Dahl, The Witches, J. K. Rowling, Harry Potter
    Литература
    1. 1. Cogan Thacker, Deborah and Jean Webb. Introducing Children’s Literature. London: Routledge, 2002.
    2. 2. Grenby, Matthew. Children’s Literature. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2008.
    3. 3. Hunt, Peter, ed. Understanding Children’s Literature. Oxon: Routledge, 2007.
    4. 4. Lesnik-Oberstein, Karin, ed. Children’s Literature: New Approaches. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2004.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    12
    Методе извођења наставеПредавања и семинар. Дискусија. Гледање телевизијских документарних филмова. Гледање филмских верзија појединих дела.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит
    Практична наставаУсмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари40
    Врх стране