15ЕМ010 - Информацијска структура реченице

Спецификација предмета
НазивИнформацијска структура реченице
Акроним15ЕМ010
Студијски програмЕнглески језик и књижевност
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ курса је да се студенти упознају са основним појмовима информацијске структуре (тема и фокус, дата и нова информација, итд.), њиховом интерпретацијом, реализацијом у различитим језицима, као и са начинима на који они утичу на синтактички и фонолошки облик реченица.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти умеју дефинисати кључне појмове у информацијској структури, да опишу како се она реализује у језицима, да разумеју везу између података и теорије у домену информацијске структуре, да анализирају релевантне језичке податке из перспективе информацијске структуре, да препознају податке који говоре у прилог теоријском аргументу
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеОсновни појмови у информацијској структури. Историјски развој приступа ИС. Семантика ИС. ИС и интонација. Ред речи и интонација. Подела исказа из перспективе ИС. Средства за реализацију ИС. Артикулација теме и фокуса у Функцијском генеративном опису. Генеративни приступи ИС. Синтакса и ИС. Поређење ИС приступа. Формализам насупрот функционализму.
    Садржај практичне наставеСтуденти истражују једну или више појава из области информацијске структуре у оквиру самосталног пројекта који подразумева прикупљање података применом технике елицитације и/или анализу корпуса.
    Литература
    1. Krifka, M. (2007). Basic notions in information structure. In C. Fery and M. Krifka (eds.), Interdisciplinary Studies of Information Structure 6, Potsdam.
    2. de Swart & de Hoop (1995) “Topic and Focus” GLOT International 1(7):3–7
    3. Gundel, Jeanette (1999). "On different kinds of focus". In Bosch, Peter and Rob van der Sandt (eds.) Focus. Cambridge: Cambridge University Press.
    4. Lambrecht, Knud (1994). Information structure and sentence form. Cambridge: Cambridge University Press.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеТеоријска настава, дискусије, практична настава, излагање презентација.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит50
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти50
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране