15ФМ001 - Филозофска методологија

Спецификација предмета
НазивФилозофска методологија
Акроним15ФМ001
Студијски програмФилозофија
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаНема посебног услова.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је да студенти систематизују током основних студија стечено методолошко знање и да умеју препознати апоретички карактер филозофије као и афинитет појединих метода за одређен начин решавања проблема.
    Исходи учења (стечена знања)Исход предмета је да студенти умеју да упоређују разне методолошке концепте и да препознају који методски приступи проблемима су адекватнији за њихово решавање.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеАпоретички карактер филозофије. Врсте филозофског мишљења (системско, проблемско, историјско, аутолошко мишљење). Форме филозофских проблема. Методски значај саморефлексије за филозофију. Приказ и дискусија методских приступа проблемима (дијалектички, скептички, критички, аналитички, херменеутички, лудички, систематолошки приступ). Могућност интегративног приступа проблемима. Апоретика из визуре метафилозофије.
    Садржај практичне наставеПрезентација и дискусија реферата о одређеном методу
    Литература
    1. Gadamer, H.-G.: Istina i metoda. Osnovi filozofske hermeneutike, Veselin Masleša, Sarajevo 1978.
    2. Кант, И.: Критика чистога ума, Култура, Београд 1958.
    3. Карнап, Р.: Философија и логичка синтакса, Јасен, Никшић 1999.
    4. Лиотар, Ж.-Ф.: Раскол, ИКЗС, Сремски Карловци-Нови Сад 1991.
    5. Платон: Парменид, Култура, Београд 1959.
    6. Rescher, N.: The Strife of Systems: An Essay on the Grounds and Implications of Philosophical Diversity, University of Pittsburgh Press, Pittsburgh 1985.
    7. Секст Емпирик: "Основе пиронизма", у: Павле Стојановић (прир.): Скептички приручник I. Антички скептицизам, Плато, Београд 2007, стр. 33-83.
    8. Смиљанић, Д.: Апоретика. Нацрт филозофске методологије, Академска књига, Нови Сад 2016.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    42
    Методе извођења наставеАнализа одабраних текстова, групна дискусија одређених метода
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања15Писмени испит
    Практична настава15Усмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20
    Врх стране