15ФМ001 - Филозофска методологија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Филозофска методологија | |||
Акроним | 15ФМ001 | |||
Студијски програм | Филозофија | |||
Модул | ||||
Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Нема посебног услова. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенти систематизују током основних студија стечено методолошко знање и да умеју препознати апоретички карактер филозофије као и афинитет појединих метода за одређен начин решавања проблема. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Исход предмета је да студенти умеју да упоређују разне методолошке концепте и да препознају који методски приступи проблемима су адекватнији за њихово решавање. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Апоретички карактер филозофије. Врсте филозофског мишљења (системско, проблемско, историјско, аутолошко мишљење). Форме филозофских проблема. Методски значај саморефлексије за филозофију. Приказ и дискусија методских приступа проблемима (дијалектички, скептички, критички, аналитички, херменеутички, лудички, систематолошки приступ). Могућност интегративног приступа проблемима. Апоретика из визуре метафилозофије. | |||
Садржај практичне наставе | Презентација и дискусија реферата о одређеном методу | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Анализа одабраних текстова, групна дискусија одређених метода | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | ||
Практична настава | 15 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |