15ФМ001 - Филозофска методологија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Филозофска методологија | |||
| Акроним | 15ФМ001 | |||
| Студијски програм | Филозофија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Нема посебног услова. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенти систематизују током основних студија стечено методолошко знање и да умеју препознати апоретички карактер филозофије као и афинитет појединих метода за одређен начин решавања проблема. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Исход предмета је да студенти умеју да упоређују разне методолошке концепте и да препознају који методски приступи проблемима су адекватнији за њихово решавање. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Апоретички карактер филозофије. Врсте филозофског мишљења (системско, проблемско, историјско, аутолошко мишљење). Форме филозофских проблема. Методски значај саморефлексије за филозофију. Приказ и дискусија методских приступа проблемима (дијалектички, скептички, критички, аналитички, херменеутички, лудички, систематолошки приступ). Могућност интегративног приступа проблемима. Апоретика из визуре метафилозофије. | |||
| Садржај практичне наставе | Презентација и дискусија реферата о одређеном методу | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Анализа одабраних текстова, групна дискусија одређених метода | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 15 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||

