15ИНТ19 - Филозофија језика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Филозофија језика | |||
Акроним | 15ИНТ19 | |||
Студијски програм | Интердисциплинарне докторске студије у пољу друштвено-хуманистичких наука | |||
Модул | ||||
Тип студија | докторске академске студије трећег степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема посебног услова. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да докторанти буду упознати са историјским развојем филозофског интереса за језик и да добију увид у систематске аспекте проблема језика који су били (а многи још увек јесу) битни за филозофију. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Исход предмета је да докторанти умеју после исцрпнијег бављења препорученом литературом разазнати шта су специфично филозофски проблеми језика и да препознају који методи и која становишта су од користи приликом њиховог промишљања. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам филозофије језика. Историја филозофије језика. Антички контекст: логика и реторика. Зачеци критике језика (номинализам, британски емпиризам). Критика метафизичког језика и језик науке као парадигма (логички позитивизам). Семиотика и емпиријска наука о језику. Структурализам и деконструкција. Аналитичка филозофија. Херменеутика. Систематски проблеми: Појам значења. Разлика између смисла и значења. Логика исказа и судова. Језик и мета-језик. Прагматика, језичке игре, теорија говорних чинова (speech acts). Перформативност језика. Универзалност метафоре. Идеолошка злоупотреба језика. | |||
Садржај практичне наставе | Консултације у вези са израдом семинарског рада. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
5 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Индивидуалне консултације, дискусија теме семинарског рада | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |