15МКМК005 - Стара мађарска књижевност 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Стара мађарска књижевност 1 | |||
Акроним | 15МКМК005 | |||
Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Студенти се упознавају са текстовима средњовековне мађарске књижевности, са најзначајнијим делима мађарске ренесансне књижевности и са делима насталим у току ширења реформаторских идеја у Мађарској | |||
Исходи учења (стечена знања) | Познавање стилских, тематских, мотивских и поетских особености средњовековне, ренесансне и реформаторске мађарске књижевности. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Христијанизација Мађара, структура и хијерархија хришћанске културе. Најстарији религиозни текстови на мађарском језику(Halotti Beszéd és Könyörgés, Ómagyar Mária-siralom). Жанрови кодексне књижевности. Појава неолатинске ренесансне књижевности, поезија Janusa Pannoniusa.Мађарски следбеници Еразма Ротердамског. Дела мађарских библијских хуманиста: преводи Новог завета. Ширење реформаторских идеја после Мохачке битке (1526) распала на три дела. Жанрови пропаганде, које премошћују јаз између неписменог друштва и програма реформатора: песма-проповед, реформаторска драма, дијалог. Питање мађарске средњовековне љубавне поезије. Извори пооетике првог мађарског ренесансног песника Балинта Балашија. Жанр ткз. „лепих историја“(széphistória) са љубавном тематиком. | |||
Садржај практичне наставе | : Читају се и интерпретирају религиозна дела средњовековне мађарске књижевности, избор из поезије Јануса Панониујса, предговори превода Светог писма мађарских следбеника Ротердама Еразма, реформаторске драме, песме-проповеди Андраша Скарошија Хорвата, фрагменти средњовековне љубавне поезије, песме Балинта Балашија и најначајније лепе историје. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | монолошко-дијалошка метоа, интерпретативна и интерактивна метода на вежбама | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |