15МКМК062 - Психолингвистика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Психолингвистика | |||
| Акроним | 15МКМК062 | |||
| Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са општим теоретским ставовима и експерименталним резултатима психолингвистике као интердисциплинарне науке настале путем прожимања научних теорија, искустава и експериментално-практичних резултата психологије, лингвистике и теорије информација. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | На бази раније стеченог знања из области опште лингвистике и психологије студенти се оспособљавају за појмовно и терминолошко савладавање психолингвистичке проблематике, односно стичу основе за разумевање неуропсихолошких процеса који стоје у позадини перцепције и продукције говора, односно памћења и активирања садржаја менталног лексикона. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Психолингвистика као научна дисциплина: настанак, предмет исраживања, методе. Мозак као неуролошки центар менталних активности. Ментални лексикон. Продукција говора, основни модели, спонтани говор. Перцепција говора, реченица, речи, писане речи. Аномалије и девијације у усвајању језика и продукцији говора. Процес усвајања матерњег језика. Усвајање другог језика. Двојезичнист. | |||
| Садржај практичне наставе | Дискусија о садржајима теоријске наставе, приказивање студија о темама, самостално излагање студената о појединим тематским јединивама. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Мешовити облици интерактивне наставе: израда и ипрезентација експериментално-аналитичког пројекта, дискусије итд. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | 15 | |||
| Колоквијуми | 15 | |||
| Семинари | ||||

