15СЦСЦ052 - Социологија слободног времена и спорта

Спецификација предмета
НазивСоциологија слободног времена и спорта
Акроним15СЦСЦ052
Студијски програмСоциологија
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета социологије слободног времена и спорта састоји се у упознавању студената са најважнијим достигнућима социолошке науке на овим подручјима. Стечена знања треба да им омогуће боље разумевање проблема човека у савременој цивилизацији доколице, спорта и «индустрије» слободног времена.
    Исходи учења (стечена знања)Сврха предмета је и да се укаже на скривене, али суштинске везе и односе између спортских феномена и дубљих антрополошко-социолошких структура које их детерминишу, што омогућује њихово објективније сагледавање и боље разумевање.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПредмет социологије слободног времена: суштински проблеми социологије слободног времена; теорије компензације и социологије слободног времена; разлика између слободног времена и доколице (етимологија термина доколице, разне дефиниције доколице); хоби, слободно време, игра и спорт; слободно време и образовање; масовна култура и слободно време; масовни медији и слободно време; идолатрија и слободно време; потрошња и слободно време; забава и слободно време; спорт и слободно време; слободно време и туризам; друштвене функције слободног времена и спорта; негативни облици слободног времена код омладине; обрасци преступничког понашања омладине у слободном времену; животни стандард, квалитет живота и слободно време; будућност слободног времена. Социо-културно окружење и спорт. Савремени начин живота и спорт. Друштвена стратификација и спорт. Друштвене функције и спорт (манифестне и латентне функције). Локална заједница и спорт. Национална култура, национални карактер и спорт. Дух поднебља и спорт. Организациона клима, организационе стратегије и спорт. Спорт као друштвена институција, друштвена моћ и спорт, друштвена покретљивост и спорт, феномен спортске публике, управљање спортском публиком, могућност хуманизације спорта.
    Садржај практичне наставе-
    Литература
    1. Божовић, Р. (2008). Искушења слободног времена. Београд: Чигоја.
    2. Коковић, Д. (2000). Социјална антропологија са елементима антропологије спорта. Београд: Виша кошаркашка школа.
    3. Коковић, Д. (2006). Социологија спорта. Београд: Спортска академија.
    4. Коковић, Д. (2008). Феноменологија слободног времена. Нови Сад: ТИМС.
    5. Коковић, Д. (2010). Друштво, насиље и спорт. Нови Сад: Mediterran Publishing.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставепредавања, семинари, дискусије, консултације.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит70
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20
    Врх стране