15СФСФ006 - Увод у лингвистику 2: Темељи науке о језику
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Увод у лингвистику 2: Темељи науке о језику | |||
| Акроним | 15СФСФ006 | |||
| Студијски програм | Српска филологија: Српски језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Положен испит из предмета Увод у лингвистику 1: Темељи језика. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Овладавање основним знањима о устројству науке о језику и њеном развоју. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент влада основним знањима о устројству и развоју науке о језику. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | I. Устројство науке о језику: 1. Дефиниције и дисциплинарне одреднице: Назив (филозофија, реторика, глотологија, граматика, филологија, лингвистика), предмет , метод, појмови, термини и симболи, теорије и хипотезе, циљеви и статус, 2. Разврставања по ширини и општости захватања (микро- и макролингвистика), виду испољавања, нивоу проучавања (лингвистичке дисциплине), и теоријско-методолошки („правци“ у лингвистици). II. Кратка историја науке о језику: 1. Античко доба – Индија и Грчка, 2. Од Римљана до 18. века, 3. Наука о језику у ХIХ веку, 3.1. Компаратисти и младограматичари, 3.2. Вилхелм фон Хумболт, 3.3. Биолошки натурализам, 3.4. Бодуен де Куртене, 4. Наука о језику у XX веку, 4.1. Структурална лингвистика, 4.1.1. Фердинанд де Сосир и Женевска школа, 4.1.2. Роман Јакобсон и Прашка школа, 4.1.3. Луј Хјелмслев и Копенхашка школа, 4.1.4. Амерички структурализам, 4.2. Ноам Чомски и Генеративна лингвистика (основе), 4.3. Интердисциплинарна лингвистика, 4.3.1. Антрополингвистика, 4.3.2. Психолингвистика, 4.3.3. Социолингвистика. | |||
| Садржај практичне наставе | Увид у одабрану најважнију литературу и њено тумачење. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 0 | |||
| Методе извођења наставе | Mетода усменог излагања; метода разговора (дијалошка метода); метода демонстрације (показивања) | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 40 | |||
| Семинари | ||||

