15СФСФ069 - Глаголи: морфолошке специфичности и лексикографска презентација
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Глаголи: морфолошке специфичности и лексикографска презентација | |||
| Акроним | 15СФСФ069 | |||
| Студијски програм | Српска филологија: Српски језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Морфологија | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Систематизација знања о морфологији глагола, те даља идентификација специфичних обележја и њихова корелација с неопходним лексикографским информацијама. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Овладавање системом глаголских облика у светлу стандарднојезичке норме; кориговање најчешћих грешака у употреби глаголских облика у писаној и усменој продукцији, с акцентом на функционалностилским обележјима текста; примена теоријских знања о глаголским облицима при утврђивању лексикографских информација релевантних за опште и специјализоване речнике. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. Глаголске врсте. 1.1. Сумарни преглед постојећих класификација. 1.2. Глаголски облици и глаголске врсте. 1.3. Глаголски облици неправилног грађења. 1.4. Типична огрешења о норму. 2. Категоријална обележја глагола (лице, време, вид, род, начин). 3. Безлични глаголски облици. 4. Помоћни глаголи. 5. Глаголи у речницима – теоријска полазишта (металексикографија) и практична решења у дескриптивним и специјализованим речницима. | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа морфолошких одлика глагола у писаним текстовима изворних говорника, из различитих функционалних стилова. Глаголи у општим и специјализованим речницима – идентификација морфолошких информација. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Монолошка, дијалошка, аналитичко-интерпретативна | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||

