15СКСК045 - Словеначка књижевност 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Словеначка књижевност 2 | |||
| Акроним | 15СКСК045 | |||
| Студијски програм | Српска књижевност и језик | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Положен испит Словеначка књижевност 1 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са модерном словеначком поезијом од Прешерна и Симона Јенка, преко Јосипа Мурна, Сречка Косовела до савремених аутора. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Овладавање књижевноисторијским, теоријским и компаративним аспектима развојне линије словеначког песништва, имајући у виду стилске формације, покрете и индивидуалне поетике. Способност тумачења анализе кључних песничких текстова. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Теоријска настава: Романтичарско наслеђе Прешерна (Кете), модернистичко (Јенко-МурнКосовел), експресионисти и авангардисти (Косовел, Јарц, Градник, Водник, Подбевшек); савремена књижевна сцена (Коцбек, Зајц, Стрниша, Тауфер, Шаламун, Макарович, Б. А. Новак, Ал. Дебељак). Традиција, иновација, експеримент, реизам, егзистенцијализам, постмодернистичка пракса). Положај сталних песничких облика (сонет, станца) и одступање од њих. | |||
| Садржај практичне наставе | Vežbe, analiza teksta | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Interaktivni dijalog, analiza teksta (pesme) | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 70 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

