15СКСК098 - Поетика прозе Дубравке Угрешић и Давида Албахарија

Спецификација предмета
НазивПоетика прозе Дубравке Угрешић и Давида Албахарија
Акроним15СКСК098
Студијски програмСрпска књижевност и језик
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметима/Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтуденти би требало да уоче и препознају поетичке карактеристике прозе Дубравке Угрешић и Давида Албахарија.
      Исходи учења (стечена знања)Познавање поетичких карактеристика прозе која се проучавала и оспособљавање за самостално истраживање на другом корпусу књижевних дела.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеЖанровска разноликост савремене прозе. Међузависност есеја, кратких проза и романа. Књижевно дело (не)зависно од историјског и друштвеног контекста. Поетичке константе без обзира на промену жанра. Однос према Другом и однос према матичној култури.
      Садржај практичне наставеОбрађиваће се следећа дела Давида Албахарија: Судија Димитријевић, Цинк, Кратка књига, Мамац, Мрак, Преписивање света, Гец и Мајер, Светски путник, Пијавице, Лудвиг, Снежни човек као и дела Дубравке Угрешић: Штефица Цвек у раљама живота, Форсирање романа реке, Музеј безувјетне предаје, Министарство боли, Баба Јага је снијела јаје.
      Литература
      1. Жељко Милановић, Два писца и Други, Београд: Службени гласник 2012.
      2. Татјана Rosić, „Postmoderna u srpskoj kulturi i drama savremenog maskuliniteta ili... o Cinku Davida Albaharija kao o istorijskom romanu“, Zeničke sveske, Zenica, 2008, br. 7, стр. 286–305.
      3. Владислава Рибникар, „Историја и фикција у поетици Давида Албахарија“, Књижевност, Београд, 1999, књ. 104, св. 11/12, стр. 1809–1818.
      4. Јасмина Лукић, „Роман као голема матрјошка“, Књижевност, 1991, бр. 9/10, стр. 1278–1284.
      5. István Ladányi , „Identitet odsutnosti“, Quorum, Zagreb, 2008, бр. 1/118, стр. 24–40.
      6. Maša Kalanović , „Kome treba ‘identitet’? Esejistika Dubravke Ugrešić“, Književna republika, Zagreb, 2008, бр. 3–4, стр. 153–162.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      20
      Методе извођења наставедијалошка, монолошка, текст-метода
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари
      Врх стране