Запослени
Јелена Клеут
Јелена Клеут, ванредни професор
Контакт
Кабинет: 280
Број телефона: 485-3928
Е-адреса: jelena.kleut@ff.uns.ac.rs
Академска каријера
- 2020. година – Избор у ванредног професора за ужу научну област Комуникологија, Филозофски факултет у Новом Саду.
- 2015. година – Избор у звање доцента за ужу научну област Комуникологија, Филозофски факултет у Новом Саду.
- 2015. година - Диплома доктора политичких наука (Комуникологија), Факултет политичких наука Универзитета у Београду; назив рада: „Семиотичка деконструкција експресивних могућности у виртуелном комуницирању“.
- 2009. година – Избор у звање асистента за ужу научну област Комуникологија, Филозофски факултет у Новом Саду.
- 2009. година – Диплома магистра политичких наука (Комуникологија), Факултет политичких наука Универзитета у Београду; назив рада: „Социо-културне детерминанте тумачења порука у масовном комуницирању“.
- 2007. година – Избор у звање сарадника у настави за ужу научну област новинарство, предмет Комуникологија.
- 2005. година – Диплома професора енглеског језика и књижевности, Филозофски факултет у Новом Саду, Одсек за англистику.
Области интересовања и истраживања
- Студије публике
- Виртуелно комуницирање и нови медији
- Критичка анализа медијског дискурса
Библиографија (избор)
Kleut, J., & Milojević, A. (2021). Framing protest in online news and readers’ comments: The case of Serbian protest Against Dictatorship. International Journal of Communication, 15(2021), 82-102. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/13815 ISSN 1932-8036
Kleut, J., & Drašković, B. (2021). Discourses of poverty across genres: Competing representations of the poor in the transitional context of Serbia. Discourse & Society, 32(1):42–63. doi:10.1177/0957926520961629
Kleut, J. & Šinković, N. (2020). 'Is it possible that people are so irresponsible?': Tabloid news framing of COVID-19 pandemic in Serbia. Sociologija, 62(4): 503-523. doi: 10.2298/SOC2004503K. http://www.sociologija.org/admin/published/2020_62/4/695.pdf
Kleut, J. (2020). Ja (ni)sam bot: komentari čitalaca kao žanr participacije u digitalnom prostoru. Novi Sad: Filozofski fakultet. https://digitalna.ff.uns.ac.rs/sites/default/files/db/books/978-86-6065-590-7.pdf
Picone, I., Kleut, J., Møller Hartley, J., Pavlíčková, T., De Ridder, S., Romic, B. (2019). Small acts of engagement: Reconnecting productive audience practices with everyday agency. New Media & Society, 21(9): 2010–2028. https://doi.org/10.1177/1461444819837569
Kleut, Jelena (2019). Od aktivne publike do pasivnih podataka: dominantne konceptualizacije korisnika interneta. Sociologija, 61(4): 521–534. doi: 10.2298/SOC1904521K. http://www.sociologija.org/admin/published/2019_61/4/649.pdf
Kleut, J., Pavlíčková, T., Picone, I., De Ridder, S., Romic, B., Møller Hartley, J. (2018). Emerging Trends in Small Acts of Audience Engagement and Interruptions of Content Flows. In Das, Ranjana and Brita Ytre-Arne, The Future of Audiences (pp. 123-140). London: Palgrave Macmillan. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-75638-7_7
Pavlíčková, T. & Kleut, J. (2016). Produsage as experience and interpretation. Participations: Journal of Audience and Reception Studies. 13(1): 349-359. https://www.participations.org/Volume%2013/Issue%201/S2/5.pdf
Kleut, J., & Spasojević, D. (2015). Monitory democracy online: A case study of two Serbian civic initiatives. In Dobek-Ostrowska, Boguslawa & Glowacki, Michal (eds.), Democracy and Media in Central and Eastern Europe 25 Years On (pp. 177-195). Frankfurt am Main: Peter Lang. https://www.peterlang.com/document/1048664
Das, R., Kleut, J., & Bolin, G. (2014). New genres – new roles for the audience? An overview of recent research. In: Carpentier, Nico, Schrøder, Kim Christian & Hallett, Lawrie (eds.). Audience Transformations: Shifting Audience Positions in Late Modernity (pp. 30–46). London: Routledge. https://www.routledge.com/Audience-Transformations-Shifting-Audience-Positions-in-Late-Modernity/Carpentier-Schroder-Hallett/p/book/9781138100961
Milojević, A., Kleut, J., & Ninković, D. (2013). Methodological Approaches to Study of Interactivity in Communication Journals. Comunicar, XXI(41): 93–102. https://www.scipedia.com/public/Milojevic_et_al_2013a
Kleut, J., & Milinkov, S. (2013). Co-construction and Deconstruction of Poverty on Serbian News Websites. Medijska istraživanja, 19(2): 75–97. https://hrcak.srce.hr/file/165844.
Valić Nedeljković, Dubravka i Kleut, Jelena (2012). Predstavljanje siromaštva u tradicionalnim i novim medijima. Novi Sad: Filozofski fakultet, Odsek za medijske studije.
Kleut, J. (2012). Verodostojnost medija iz perspektive žanra: onlajn komentari korisnika. U Lejla Turčilo i Belma Buljubašić (ur.), Vjerodostojnost medija: izazovi globalizacije i specifičnosti regiona (181–198). Sarajevo: Fakultet političkih nauka.
Комплетна библиографија (пдф)