Jelena Kleut

Jelena Kleut, vanredni profesor

Kontakt
Kabinet: 280
Broj telefona: 485-3928
E-adresa: jelena.kleut@ff.uns.ac.rs

Akademska karijera
- 2020. godina – Izbor u vanrednog profesora za užu naučnu oblast Komunikologija, Filozofski fakultet u Novom Sadu.
- 2015. godina – Izbor u zvanje docenta za užu naučnu oblast Komunikologija, Filozofski fakultet u Novom Sadu.
- 2015. godina - Diploma doktora političkih nauka (Komunikologija), Fakultet političkih nauka Univerziteta u Beogradu; naziv rada: „Semiotička dekonstrukcija ekspresivnih mogućnosti u virtuelnom komuniciranju“.
- 2009. godina – Izbor u zvanje asistenta za užu naučnu oblast Komunikologija, Filozofski fakultet u Novom Sadu.
- 2009. godina – Diploma magistra političkih nauka (Komunikologija), Fakultet političkih nauka Univerziteta u Beogradu; naziv rada: „Socio-kulturne determinante tumačenja poruka u masovnom komuniciranju“.
- 2007. godina – Izbor u zvanje saradnika u nastavi za užu naučnu oblast novinarstvo, predmet Komunikologija.
- 2005. godina – Diploma profesora engleskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet u Novom Sadu, Odsek za anglistiku.

Oblasti interesovanja i istraživanja
- Studije publike
- Virtuelno komuniciranje i novi mediji
- Kritička analiza medijskog diskursa

Bibliografija (izbor)

Kleut, J., & Milojević, A. (2021). Framing protest in online news and readers’ comments: The case of Serbian protest Against Dictatorship. International Journal of Communication, 15(2021), 82-102. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/13815 ISSN 1932-8036

Kleut, J., & Drašković, B. (2021). Discourses of poverty across genres: Competing representations of the poor in the transitional context of Serbia. Discourse & Society, 32(1):42–63. doi:10.1177/0957926520961629 

Kleut, J. & Šinković, N. (2020). 'Is it possible that people are so irresponsible?': Tabloid news framing of COVID-19 pandemic in Serbia. Sociologija, 62(4): 503-523. doi: 10.2298/SOC2004503K. http://www.sociologija.org/admin/published/2020_62/4/695.pdf

Kleut, J. (2020). Ja (ni)sam bot: komentari čitalaca kao žanr participacije u digitalnom prostoru. Novi Sad: Filozofski fakultet. https://digitalna.ff.uns.ac.rs/sites/default/files/db/books/978-86-6065-590-7.pdf

Picone, I., Kleut, J., Møller Hartley, J., Pavlíčková, T., De Ridder, S., Romic, B. (2019). Small acts of engagement: Reconnecting productive audience practices with everyday agency. New Media & Society, 21(9): 2010–2028. https://doi.org/10.1177/1461444819837569

Kleut, Jelena (2019).  Od aktivne publike do pasivnih podataka: dominantne konceptualizacije korisnika interneta. Sociologija, 61(4): 521–534. doi: 10.2298/SOC1904521K.  http://www.sociologija.org/admin/published/2019_61/4/649.pdf

Kleut, J., Pavlíčková, T., Picone, I., De Ridder, S., Romic, B., Møller Hartley, J. (2018). Emerging Trends in Small Acts of Audience Engagement and Interruptions of Content Flows. In Das, Ranjana and Brita Ytre-Arne, The Future of Audiences (pp. 123-140). London: Palgrave Macmillan. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-75638-7_7

Pavlíčková, T. & Kleut, J. (2016). Produsage as experience and interpretation. Participations: Journal of Audience and Reception Studies. 13(1): 349-359. https://www.participations.org/Volume%2013/Issue%201/S2/5.pdf

Kleut, J., & Spasojević, D. (2015). Monitory democracy online: A case study of two Serbian civic initiatives. In Dobek-Ostrowska, Boguslawa & Glowacki, Michal (eds.), Democracy and Media in Central and Eastern Europe 25 Years On (pp. 177-195). Frankfurt am Main: Peter Lang. https://www.peterlang.com/document/1048664

Das, R., Kleut, J., & Bolin, G. (2014). New genres – new roles for the audience? An overview of recent research. In: Carpentier, Nico, Schrøder, Kim Christian & Hallett, Lawrie (eds.). Audience Transformations: Shifting Audience Positions in Late Modernity (pp. 30–46). London: Routledge. https://www.routledge.com/Audience-Transformations-Shifting-Audience-Positions-in-Late-Modernity/Carpentier-Schroder-Hallett/p/book/9781138100961

Milojević, A., Kleut, J., & Ninković, D. (2013). Methodological Approaches to Study of Interactivity in Communication Journals. Comunicar, XXI(41): 93–102. https://www.scipedia.com/public/Milojevic_et_al_2013a

Kleut, J., & Milinkov, S. (2013). Co-construction and Deconstruction of Poverty on Serbian News Websites. Medijska istraživanja, 19(2): 75–97. https://hrcak.srce.hr/file/165844.

Valić Nedeljković, Dubravka i Kleut, Jelena (2012). Predstavljanje siromaštva u tradicionalnim i novim medijima. Novi Sad: Filozofski fakultet, Odsek za medijske studije.

Kleut, J. (2012). Verodostojnost medija iz perspektive žanra: onlajn komentari korisnika. U Lejla Turčilo i Belma Buljubašić (ur.), Vjerodostojnost medija: izazovi globalizacije i specifičnosti regiona (181–198). Sarajevo: Fakultet političkih nauka.

Kompletna bibliografija (pdf)

Vrh strane