15ДФК4 - Генерација 1950 у мађарској књижевности у Војводини
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Генерација 1950 у мађарској књижевности у Војводини | |||
| Акроним | 15ДФК4 | |||
| Студијски програм | Језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | докторске академске студије трећег степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 10.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је оспособљавање полазника докторских студија за изучавање и дубинску анализу мађарске књижевности у Војводини у периоду од 1950. до 1960. године када се јављају писци великог формата које називамо „Генерацијом 1950“. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Истраживањем и читањем изворних текстова и рецепције остварује се оспособљеност доктораната да боље разумеју историју књижевности и важне друштвене и књижевне токове мађарске књижевности у Војводини и значајна су аспекта развоја мађарске књижевности која се у то време ослобађа пропагандистичких баријера и постаје књижевност у савременом смислу. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Појам и проблем периодизације. Предисторија. Писац историје овог поднебља: Јанош Херцег. Холокауст као доживљај и тема: Јожеф Дебрецени. Критичар, есејиста и организатор књевног живота: Ћерћ Б. Сабо. Песник традиционалних вредности и форми: Ференц Фехер. Почеци урбане књижевности: Карољ Ач. Нарација и кратке форме: Иштван Немет. Полелмике и разилажења, почеци модерне литературе. | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа дела мађарске књижевности у Војводини. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 5 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Фронтална настава, комбиновање фронталног и индивидуалног рада, анализа текстова. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 55 | ||
| Пројекти | 45 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

