15ЕФ14 - Мађарски језик 1: Правопис са културом изражавања
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Мађарски језик 1: Правопис са културом изражавања | |||
Акроним | 15ЕФ14 | |||
Студијски програм | Енглески језик и књижевност са другом страном филологијом | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Основна знања мађарског језика | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање правописних правила и законитости различитих лексичких категорија, нивоа, стварање културе писменог изражавања и услова, метода, контрастивне ортографије у области језика друштвене средине. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Познавање и примена ортографсих правила на аутоматском нивоу, упознавање примењених области. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Врсте ортографске интерференције. Лингвистичке основе мађарског правописа. Прицип фонетског писања речи. Етимолошки принцип ортографије. Прицип традиционалне ортографије у мађарском језику. Састављено и растављено писање сложених речи. Растављење речи. Правилно писање личних и географских имена. Улога великог и малог почетног слова. Интерпункција. Скраћенице. Правописна средства за организовање текста. | |||
Садржај практичне наставе | Анализа грешака. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Обрада теоријских наставних јединица путем предавања, самостални рад студената, решавање задатака практичног карактера. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |