15ЕЈЕЈ48 - Генеративна синтакса 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Генеративна синтакса 2 | |||
| Акроним | 15ЕЈЕЈ48 | |||
| Студијски програм | Енглески језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Да се пружи опсежан увод у теоријска и суштинска разматрања о језичкој способности која су навела Ноама Чомског да развије генеративну граматику ; да се студентима пружи увид у методолошка разматрања и у механизме који су неопходни за разумевање и споровођење анализе језичких података у минималистичком теоријском оквиру | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти разумеју основе минималистичког програма, разумеју зашто је теорија структурирана на начин на који јесте и како се она уклапа у ширу слику језика и ума; умеју да анализирају једноставне реченице, да разумеју и да конструишу синтаксичке аргументе; разумеју везу између података и теорије у синтакси и лингвистици уопште. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Субјекат и објекат - врсте, падеж, слагање. Функцијске категорије фразе детерминатора и комплементизатора. Померање упитних елемената. Локалост. | |||
| Садржај практичне наставе | Примена знања стечених на предавањима на језичке податке. Дискусија. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска настава, дискусије, практична настава. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 50 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | 30 | |||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||

