15EJEJ48 - Generativna sintaksa 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Generativna sintaksa 2 | |||
Akronim | 15EJEJ48 | |||
Studijski program | Engleski jezik i književnost | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Da se pruži opsežan uvod u teorijska i suštinska razmatranja o jezičkoj sposobnosti koja su navela Noama Čomskog da razvije generativnu gramatiku ; da se studentima pruži uvid u metodološka razmatranja i u mehanizme koji su neophodni za razumevanje i sporovođenje analize jezičkih podataka u minimalističkom teorijskom okviru | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti razumeju osnove minimalističkog programa, razumeju zašto je teorija strukturirana na način na koji jeste i kako se ona uklapa u širu sliku jezika i uma; umeju da analiziraju jednostavne rečenice, da razumeju i da konstruišu sintaksičke argumente; razumeju vezu između podataka i teorije u sintaksi i lingvistici uopšte. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Subjekat i objekat - vrste, padež, slaganje. Funkcijske kategorije fraze determinatora i komplementizatora. Pomeranje upitnih elemenata. Lokalost. | |||
Sadržaj praktične nastave | Primena znanja stečenih na predavanjima na jezičke podatke. Diskusija. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Teorijska nastava, diskusije, praktična nastava. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 50 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | 30 | |||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |