15ЕЈЕЈ75 - Когнитивна семантика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Когнитивна семантика | |||
| Акроним | 15ЕЈЕЈ75 | |||
| Студијски програм | Енглески језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Лексичка семантика и прагматика | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | да студенти овладају основним терминима и појмовима из области когнитивне семантике; да разумејунајважнија средства људске концептуализације –категоризацију, семантичке оквире, појмовне метафоре и појмовне метонимије; да се студентима укаже на културолошку условљеност различитих језичких и појмовних феномена | |||
| Исходи учења (стечена знања) | теоријски аспекти −усвојеност релевантних знања, појмова и термина;практични аспекти −активна примена теоријски усвојених знања на конкретне случајеве, примере из енглеског језика и културе; способност увиђања нијанси значења у енглеском језику, као и језичких и културолошких специфичности. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Когнитивна семантика –приступ значењу: семантичка структура, појмовна структура, енциклопедијско знање, конструисање значења. Искуствени реализам. Релативност посматрања спољашњег света (интерпретација, перспектива, истицање). Категоризација: прототипи. Семантички оквири –дефиниција и примена уразумевањујезичких израза. Појмовна метафора и појмовна метонимија –дефиниције и примена у изучавању језика: полисемија (дословнаи пренесена значења), идиоми. Културолошки аспект –универзалнист и варијације у вези с прототипима, семантичким оквирима, појмовном метафором и метонимијом. | |||
| Садржај практичне наставе | Увежбавање обрађеног градива на конкретним задацима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Фронтално излагање градива; дискусија о градиву, урађеним задацима, прочитаним текстовима; самостално решавање практичних задатака. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 60 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||

