15ФЛФЛ013 - Етика 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Етика 2 | |||
Акроним | 15ФЛФЛ013 | |||
Студијски програм | Филозофија | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Etika je jedna od najstarijih filozofskih disciplina i kao takva je nezaobilazna na osnovnim studijama filozofije. Polazište za mogućnost njenog utemeljenja i studijskog razumevanja nalazi se u ontologiji vrednosti koja je eksplicirana na način ontologije moralnih vrednosti, tj. propitivanja ontološkog temelja etičkog pitanja. Moderna destrukcija tradicionalnih načina etičkog pitanja dovela je u pitanje i samu mogućnost zasnivanja etike kao relativno samostalne filozofske discipline, kao i sami povesni smisao razumevanja etičkog predmeta, tj. moralnog fenomena. Takva problemska otvorenost zahteva da se etički predmet ne zasniva samo kao pozitivno izlaganje jedne filozofske nauke, nego kao kritičko razmatranje mogućnosti i domašaja etičkog pitanja, te time i osnovnih etičkih problema, pojmova i kategorija. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Studij etike treba da na produbljeni način uvede studente u problemsko polje jedne od najstarijih filozofskih disciplina, da bi ovladali njenim pojmovima i problemima. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Mesto etike u podelama filozofije; Pojam i predmet etike; Pitanje o metodi etike; Predrazumevanje pojma morala; Pojam morala; Sloboda kao temelj moralnog fenomena: Bit moralnog fenomena i moralno-etički principi; Vrline i poroci; Trebanje kao moralno-etički princip; Vrednosti i problem utemeljenja morala; Moralni karakter i struktura moralnog delanja. | |||
Садржај практичне наставе | Analiza izvornih filozofskih tekstova. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Direktna metoda nastave, aktivno učešće studenata u analizi temeljnih etičkih problema i izvornih filozofskih tekstova. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
Практична настава | 5 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |