15FLFL013 - Etika 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Etika 2 | |||
Akronim | 15FLFL013 | |||
Studijski program | Filozofija | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Etika je jedna od najstarijih filozofskih disciplina i kao takva je nezaobilazna na osnovnim studijama filozofije. Polazište za mogućnost njenog utemeljenja i studijskog razumevanja nalazi se u ontologiji vrednosti koja je eksplicirana na način ontologije moralnih vrednosti, tj. propitivanja ontološkog temelja etičkog pitanja. Moderna destrukcija tradicionalnih načina etičkog pitanja dovela je u pitanje i samu mogućnost zasnivanja etike kao relativno samostalne filozofske discipline, kao i sami povesni smisao razumevanja etičkog predmeta, tj. moralnog fenomena. Takva problemska otvorenost zahteva da se etički predmet ne zasniva samo kao pozitivno izlaganje jedne filozofske nauke, nego kao kritičko razmatranje mogućnosti i domašaja etičkog pitanja, te time i osnovnih etičkih problema, pojmova i kategorija. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studij etike treba da na produbljeni način uvede studente u problemsko polje jedne od najstarijih filozofskih disciplina, da bi ovladali njenim pojmovima i problemima. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Mesto etike u podelama filozofije; Pojam i predmet etike; Pitanje o metodi etike; Predrazumevanje pojma morala; Pojam morala; Sloboda kao temelj moralnog fenomena: Bit moralnog fenomena i moralno-etički principi; Vrline i poroci; Trebanje kao moralno-etički princip; Vrednosti i problem utemeljenja morala; Moralni karakter i struktura moralnog delanja. | |||
Sadržaj praktične nastave | Analiza izvornih filozofskih tekstova. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Direktna metoda nastave, aktivno učešće studenata u analizi temeljnih etičkih problema i izvornih filozofskih tekstova. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | 60 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 30 |