15ФЛФЛ028 - Епистемологија медија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Епистемологија медија | |||
Акроним | 15ФЛФЛ028 | |||
Студијски програм | Филозофија | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема посебног услова. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенти буду упознати са епистемолошким промишљањем општег феномена медијалности као и са специфичношћу епистемолошког приступа појединим медијима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Очекује се да ће студенти стећи увид у значај који медији имају не само приликом преношења, расподеле и очувања знања у разним дискурсима и друштвеним институцијама, него и приликом његовог формирања и прихватања. Самим тим ће умети да препознају медијалност као конститутивну црту самог знања, а медије као стубове на којима се изграђује архитектоника (научног) знања. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Задатак епистемологије медија: проучавање формирања и преношења знања преко појединачних медија (писмо, штампа, фотографија, филм, радио, телевизија, интернет итд.). Шири и ужи појам медија. Пренос информација и комуникација. Медији и јавно мнење. Проблем медијске обмане. Симулација и симулакруми. Медијски условљене трансформације опажања и сазнања. Медијална конструкција стварности. Разбијање стереотипа о искључиво негативној функцији медија у формирању слике света. Критика медија (дискусија њене оправданости). Компарација са сродним становиштима: Теорија објективног духа као предформа епистемологије медија (Хегел, Ханс Фрајер, Николај Хартман). Медијална филозофија духа. Теорија система и радикални конструктивизам. Теорије социјалне меморије. | |||
Садржај практичне наставе | Дискусија одабраних текстова. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Дијалошка метода, анализа текстова | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари |