15ФЛФЛ028 - Епистемологија медија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Епистемологија медија | |||
| Акроним | 15ФЛФЛ028 | |||
| Студијски програм | Филозофија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Нема посебног услова. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студенти буду упознати са епистемолошким промишљањем општег феномена медијалности као и са специфичношћу епистемолошког приступа појединим медијима. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Очекује се да ће студенти стећи увид у значај који медији имају не само приликом преношења, расподеле и очувања знања у разним дискурсима и друштвеним институцијама, него и приликом његовог формирања и прихватања. Самим тим ће умети да препознају медијалност као конститутивну црту самог знања, а медије као стубове на којима се изграђује архитектоника (научног) знања. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Задатак епистемологије медија: проучавање формирања и преношења знања преко појединачних медија (писмо, штампа, фотографија, филм, радио, телевизија, интернет итд.). Шири и ужи појам медија. Пренос информација и комуникација. Медији и јавно мнење. Проблем медијске обмане. Симулација и симулакруми. Медијски условљене трансформације опажања и сазнања. Медијална конструкција стварности. Разбијање стереотипа о искључиво негативној функцији медија у формирању слике света. Критика медија (дискусија њене оправданости). Компарација са сродним становиштима: Теорија објективног духа као предформа епистемологије медија (Хегел, Ханс Фрајер, Николај Хартман). Медијална филозофија духа. Теорија система и радикални конструктивизам. Теорије социјалне меморије. | |||
| Садржај практичне наставе | Дискусија одабраних текстова. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Дијалошка метода, анализа текстова | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 15 | |||
| Семинари | ||||

