15ФС021 - Дискурс и граматика: функционални и когнитивни приступ
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Дискурс и граматика: функционални и когнитивни приступ | |||
Акроним | 15ФС021 | |||
Студијски програм | Српска филологија: Српски језик и књижевност | |||
Модул | ||||
Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | завршене основне академске студије из области филологије; одслушан и положен предмет Анализа дискурса / Прагматика (или предмет другог назива али сродан по садржају) | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Проширивање постојећих знања и упознавање студената са новим теоријско-методолошким проседеима из области анализе дискурса и критичке анализе дискурса, опис и анализа начина на који је идеологија садржана у дискурсу. Фокусирање на системско-функционалне и когнитивне приступе у анализи текста и дискурса. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Усвајање и примена знања везаних за системско-функционалне и когнитивне приступе. Оспособљавање студената за идентификацију и анализу различитих типова дискурса српског језика на основу изучених приступа. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Савремене критичке дискурсне теорије у оквиру методолошки хетерогених критичких дискурсних студија. Основи системско-функционалне лингвистике. Репрезентација – процеси, актери и околности. Интерперсонална метафункција – вредновање у исказима и текстовима. Мултимодална анализа – идеацијске и интерперсоналне категорије у визуелном медију. Когнитивна лингвистика и критичка анализа дискурса. | |||
Садржај практичне наставе | Продубљивање знања студената о дискурсу и различитим теоријско-методолшким обрасцима. Оспосбљавање студената да сами примењују системско-функционалне и когнитивне теоријске моделе у анализи текста и дискурса. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Фронтални и самостални истраживачки рад | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 30 | Усмени испит | 40 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |