15МКМК031 - Почеци модерне мађарске књижевности
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Почеци модерне мађарске књижевности | |||
| Акроним | 15МКМК031 | |||
| Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Приказ почетка, развитка, књижевних праваца и значајних књижевних дела модерне мађарске књижевности (од прекретнице 19. и 20. до десетих година 20. века). | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Упознавање са токовима, књижевним правцима, са животним делима и репрезентативним књижевним делима мађарске књижевности из овог временског раздобља. Два теста, успешно положен писмени и усмени испит. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Књижевно-историјски значај прекретнице 19. и 20. века. Књижевни и уметнички правци (натурализам, симболизам, сецесија, импресионизам). Пресимболизам. Естетизам, регионализам, нови токови народњаштва. Формирање модернизма. Часопис „Nyugat” и поезија Ендре Ади (Ady Endre). Симболизам, сецесија и импресионизам у мађарској лирици на почетку 20. века. Од естетског модернизма до авангарде. | |||
| Садржај практичне наставе | Упознавање са конкретним текстовима значајних аутора тематски обрађеног раздобља. Анализа и тумачење текстова. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | У оквиру теоријске наставе приказ наставне грађе уз активно учешће студената. Наглашавање појединих процеса и токова, као и подударности, заједничких црта а и одступања појединих књижевних дела од њих. У оквирима вежби изградња дијалога са студентима, тумачење и анализа конкретних текстова. Развијање писмене и усмене изражајне вештине студената у тумачењу и анализи текстова. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | 25 | Усмени испит | 30 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 10 | |||
| Семинари | ||||

