15MKMK031 - Počeci moderne mađarske književnosti

Specifikacija predmeta
Naziv Počeci moderne mađarske književnosti
Akronim 15MKMK031
Studijski program Mađarski jezik i književnost
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Prikaz početka, razvitka, književnih pravaca i značajnih književnih dela moderne mađarske književnosti (od prekretnice 19. i 20. do desetih godina 20. veka).
    Ishodi učenja (stečena znanja) Upoznavanje sa tokovima, književnim pravcima, sa životnim delima i reprezentativnim književnim delima mađarske književnosti iz ovog vremenskog razdoblja. Dva testa, uspešno položen pismeni i usmeni ispit.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Književno-istorijski značaj prekretnice 19. i 20. veka. Književni i umetnički pravci (naturalizam, simbolizam, secesija, impresionizam). Presimbolizam. Estetizam, regionalizam, novi tokovi narodnjaštva. Formiranje modernizma. Časopis „Nyugat” i poezija Endre Adi (Ady Endre). Simbolizam, secesija i impresionizam u mađarskoj lirici na početku 20. veka. Od estetskog modernizma do avangarde.
    Sadržaj praktične nastave Upoznavanje sa konkretnim tekstovima značajnih autora tematski obrađenog razdoblja. Analiza i tumačenje tekstova.
    Literatura
    1. Bori Imre: A magyar irodalom modern irányai I. Újvidék, Forum, 1985.
    2. Bori Imre: A magyar irodalom modern irányai II. Naturalizmus. Újvidék, Forum, 1989.
    3. Grendel Lajos: A modern magyar irodalom története. Pozsony, Kalligram, 2007.
    4. Németh G. Béla: Századutóról – századelőről. Bp., Magvető, 1985.
    5. Szegedy-Maszák Mihály–Veres A.: A magyar irodalom történetei II. (1800–1919). Bp., 2007.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave U okviru teorijske nastave prikaz nastavne građe uz aktivno učešće studenata. Naglašavanje pojedinih procesa i tokova, kao i podudarnosti, zajedničkih crta a i odstupanja pojedinih književnih dela od njih. U okvirima vežbi izgradnja dijaloga sa studentima, tumačenje i analiza konkretnih tekstova. Razvijanje pismene i usmene izražajne veštine studenata u tumačenju i analizi tekstova.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 5 Pismeni ispit 30
    Praktična nastava 25 Usmeni ispit 30
    Projekti
    Kolokvijumi 10
    Seminari
    Vrh strane