15МКМК035 - Версификација и разумевање песме

Спецификација предмета
НазивВерсификација и разумевање песме
Акроним15МКМК035
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаНемаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаПредавања се фокусирају на трансформацију појма песме, а циљ предмета је упознавање са версификацијом одређених књижевноисторијских периода са посебним нагласком на метрику. Савладавају се општа правила, законитости мађарске версификације, а исти се посматрају и у компаративној перспективи.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти ће показати продубљено знање у обасти версификације и имати способности да примене своје знање у практичне сврхе при анализи специфичних облика песничког говора, метричко-ритмичкој организацији стиха. Студент ће бити оспособљен да пренесе своје знање на своје будуће ученике у основној и средњој школи.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПојам версификације, основни појмови метрике. Метрички системи. Врсте рима. Врсте строфа. Теорија националне версификације. Песништво Јаноша Арања као почетак класичног модернизма. Класична модерна. Ендре Ади и симултаност ритма. Авангардно песништво. Версификација слободног стиха и песма у прози. Гласовна и визуелна песма. Постмодерно песништво. Палинодија као жанр савремене поезије.
    Садржај практичне наставеВежбање и препознавање метричких система. Тумачење песама.
    Литература
    1. Horváth Iván, Veres András szerk.: Ismétlődés a művészetben. Akadémiai Kiadó, Bp., 1980.
    2. Szepes Erika–Szerdahelyi István: Verstan. Gondolat, Budapest, 1981.
    3. Szuromi Lajos: A szimultán verselés. Akadémiai, Budapest, 1990.
    4. Kecskés András: A magyar verselméleti gondolkodás története а kezdetektől 1898-ig. Bp., 1991.
    5. Boros Oszkár et al.: Ritmikai és retorikai tradíció a kortárs magyar lírában. Budapest, 2011.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеФронтална, комбиновање фронталног и индивидуалног рада, самостални рад студената, дискусија.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава20Усмени испит60
    Пројекти10
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране