15МКМК058 - Наратологија/анализа прозе
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Наратологија/анализа прозе | |||
Акроним | 15МКМК058 | |||
Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљеви наставе наратологије јесу, најпре упознавање студената са основним проблемима, појмовима, терминима и правцима наратологије. Циљ рада је да допринесе интерпретацији и вредновању наративних књижевних дела | |||
Исходи учења (стечена знања) | Стицање одговарајућих компетенција у области наратологије које су неопходне и релевантне при читању и интерпретације и бољем разумевању структуре наративних текстова | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Дистинкције наративног и дискурзивног говора. Наратолошка обележја кратке прозе. Феномени трансформације каноничне структуре новеле. Мотив и амблем. Наратор. Проблематика перспективе. Поетика простора и времена. Динамика простора. Интертекстуална значења: адаптација, парафраза, пародија, пастиш. Историографска метафикција. Метанаративни облици. Наратолошки кодови аутобиографије. Психобиографија. Наратолошка теорија писма и дневника. | |||
Садржај практичне наставе | .Читање и анализа наративних и наратолошких текстова. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Метода фронталне наставе. 2. Метода хеуристичког разговора – метода усмереног расправљања 3. Метода писања | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
Практична настава | 35 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |