15МКМК060 - Социолингвистика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Социолингвистика | |||
| Акроним | 15МКМК060 | |||
| Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са међусобним везама друштва и опште језичке теорије. Преглед свакодневних друштвених односа савременог мађарског језика. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Разумевање принципа функционисања комуникације, препознавање потребе прилагођавања ситуацијама у комуникацији и утицаја друштвених појава на говор. Правила коришћења народног говора у настави заједно са нормираним језиком. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Однос друштва и коришћења језика. Друштвена детерминисаност и употреба језика. Формирање социолингвистике, одређивање њеног предмета проучавања, подручја и везе са другим научним гранама. Макро и микросоциолингвистика. Раздељеност коришћења савременог мађарског језика. Језичка социализација. Животно доба и употреба језика. Полови и употреба језика.Језич ки став говорника према нормираном језику и према свом дијалекту. Језички подређени положај: Бернштајнова хипотеза и његова критика. Последице језичке подређености. Језички контакти и питања двојезичности и вишејезичности. Диглосија и билингвизам. Политички аспекти језика. Национални и мањински језици. Положај мањинских језика и његови типови. Мађарски језик у Карпатском басену и у дијаспори. Планирање у језику. Језичке форме у обраћању. Социолингвистичка теорија, пракса и њени аспекти у методици предавања. | |||
| Садржај практичне наставе | Презентирањеприкупљeне грађе iz војвођанских насеља у складу са темама часова. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавање и дискусија | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 40 | |||

