15ММ001 - Методологија научног истраживања

Спецификација предмета
НазивМетодологија научног истраживања
Акроним15ММ001
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаНема.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаОспособљавање студената за обављање самостално научно истраживање у разним информационим институцијама (библиотека, музеј, архива), да упознају и што ефикасније користе разне стручне публикације, да самостално састављају и напишу научну публикацију.
    Исходи учења (стечена знања)Студент ће бити оспособљен да врши самостално и ефикасно научно истраживање у разним библиотекама, архивима, музејима, да самостално пише научну публикацију из области књижевности, лингвистике, фолклора и историје културе.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПојам науке, научне информације. Информациони центри (библиотеке, музеји, архиви). Типови, структура библиотеке. Каталози. Структура и типологија публикације. Студија, есеј, приказ/критика. Монографија. Стручни часопис. Библиографија. Читање научних текстова. Технике обраде сарджаја: анотације, реферати. Цитирање. Одреднице, клјучне речи, резиме. Избор теме, наслов научног рада. Структура, стил и језик научног рада. Одбрана и пибликовање научног рада. Библиометрија, критеријуми вредновања научних публикација.
    Садржај практичне наставеСтуденти путем вежбе и израде краћег стручног рада практично развијају способност за самосталан научни рад. Самостално (уз помоћ наставника) планирају тему, наслов и структуру рада, траже и сакупљају научне публикације, читају поједине научне тeкстове, пишу белешке, кључне речи, резимеа, цитирају и састављају научни/стручни рад.
    Литература
    1. Boeglin, Martha: Akademsko pisnje korak po korak. Novi Sad, Akademska knjiga, 2010.
    2. Eco, Umberto: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest, Kairosz, 1996.
    3. Fülöp Géza: Az információ. Kolozsvár, Erdélyi Múzeum-Egyesület, 2001.
    4. Khun, Тhomas S.: A tudományos forradalmak szerkezete. Budapest, Osiris, 2000.
    5. Kleut, Marija: Naučno delo od istraživanja do štampe. Novi Sad, Akademska knjiga, 2008.
    6. Majoros Pál: A kutatásmódszertan alapjai. Budapest, Perfekt, 2004.
    7. Rétfalvi Gábor: Infromációforrások. Szombathely, Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola, 1998.
    8. Ungváry Rudolf–Vajda Erik: Könyvtári információkeresés. Budapest, Typotex, 2002.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    12
    Методе извођења наставеПредавање, презентација, дискусија.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит20
    Практична настава20Усмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране