15MM001 - Metodologija naučnog istraživanja

Specifikacija predmeta
Naziv Metodologija naučnog istraživanja
Akronim 15MM001
Studijski program Mađarski jezik i književnost
Modul
Tip studija master akademske studije drugog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima Nema. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Osposobljavanje studenata za obavljanje samostalno naučno istraživanje u raznim informacionim institucijama (biblioteka, muzej, arhiva), da upoznaju i što efikasnije koriste razne stručne publikacije, da samostalno sastavljaju i napišu naučnu publikaciju.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student će biti osposobljen da vrši samostalno i efikasno naučno istraživanje u raznim bibliotekama, arhivima, muzejima, da samostalno piše naučnu publikaciju iz oblasti književnosti, lingvistike, folklora i istorije kulture.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Pojam nauke, naučne informacije. Informacioni centri (biblioteke, muzeji, arhivi). Tipovi, struktura biblioteke. Katalozi. Struktura i tipologija publikacije. Studija, esej, prikaz/kritika. Monografija. Stručni časopis. Bibliografija. Čitanje naučnih tekstova. Tehnike obrade sardžaja: anotacije, referati. Citiranje. Odrednice, ključne reči, rezime. Izbor teme, naslov naučnog rada. Struktura, stil i jezik naučnog rada. Odbrana i piblikovanje naučnog rada. Bibliometrija, kriterijumi vrednovanja naučnih publikacija.
    Sadržaj praktične nastave Studenti putem vežbe i izrade kraćeg stručnog rada praktično razvijaju sposobnost za samostalan naučni rad. Samostalno (uz pomoć nastavnika) planiraju temu, naslov i strukturu rada, traže i sakupljaju naučne publikacije, čitaju pojedine naučne tekstove, pišu beleške, ključne reči, rezimea, citiraju i sastavljaju naučni/stručni rad.
    Literatura
    1. Boeglin, Martha: Akademsko pisnje korak po korak. Novi Sad, Akademska knjiga, 2010.
    2. Eco, Umberto: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest, Kairosz, 1996.
    3. Fülöp Géza: Az információ. Kolozsvár, Erdélyi Múzeum-Egyesület, 2001.
    4. Khun, Thomas S.: A tudományos forradalmak szerkezete. Budapest, Osiris, 2000.
    5. Kleut, Marija: Naučno delo od istraživanja do štampe. Novi Sad, Akademska knjiga, 2008.
    6. Majoros Pál: A kutatásmódszertan alapjai. Budapest, Perfekt, 2004.
    7. Rétfalvi Gábor: Infromációforrások. Szombathely, Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola, 1998.
    8. Ungváry Rudolf–Vajda Erik: Könyvtári információkeresés. Budapest, Typotex, 2002.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 2
    Metode izvođenja nastave Predavanje, prezentacija, diskusija.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 20
    Praktična nastava 20 Usmeni ispit 50
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari
    Vrh strane