15ММ006 - Мађарска књижевност 19. века са образовним моделима

Спецификација предмета
НазивМађарска књижевност 19. века са образовним моделима
Акроним15ММ006
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаПроучавање историје мађарске књижевности 19. века са аспекта подучавања матерњег језика. Анализа интерпретативних могућности процеса, појава и текстова мађарске књижевности 19. века у процесу образовања. Примена корелативног, интерактивног образовног модела на мађарску књижевност 19. века. Преглед мултимедијалних могућности. Откривање могућности мултикултуралних и вишејезичких педагошких модела.
    Исходи учења (стечена знања)Постизање рутине и способности у примени интерпретацијских могућности и педагошких модела мађарске књижевности 19. века. Разумевање књижевног наслеђа и препознавање његове улоге у подучавању матерњег језика. Препознавање корелација између књижевног наслеђа и савремене књижевности – њихова примена у образовању. Схватање значаја књижевног наслеђа с аспекта разумевања садашњости.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеДискурзивни аспект анализе књижевних епоха, процеса и стилова. Презентовање прошлости у књижевности: историјска наратива. Културноисторијски аспекти у разумевању мађарских књижевних текстова 19. века. Слика у књижевном тексту. Књижевне појаве у интердисциплинарном миљеу. Поновно писање мађарске књижевности 19. века у најновијој мађарској књижевности. Мађарска књижевност 19. века на филмском платну.
    Садржај практичне наставеВежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Израда интердисциплинарних модела разумевања мађарске књижевности 19. века. Израда мултимедијалних образовних модела. Интерпретације и презентације текстова. Компаративне анализе текстова.
    Литература
    1. Jan Assman: А kulturális emlékezet. Ford: Hidas Zoltán. Atlantisz, Bp., 1999 [A., J.: Das kulturelle Gedächtnis. München: C.H. Beck, 1992]
    2. Paul de Man: Аz olvasás allegóriái. Ford. Fogarasi György. Ictus – JATE Irodalomelméleti Csoport, 1999.[Ua. Magvető, Bp., 2006]
    3. Nemes Péter: Dekosntrukció és romantika. Kijárat, Bp., 2004
    4. Fűzfa Balázs: Mentés másként. Pont Kiadó, Bp., 2012
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеПредавање. Презентација. Дискурси. Истраживачки семинарски радови. Интерпетације текстова. Истраживања на интернету. Израда модела у тимском раду. Филмска пројекција. Слушање музике. Примена других средстава дигиталне културе.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава20Усмени испит70
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране