15ММ008 - Дневник, животопис, аутобиографија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Дневник, животопис, аутобиографија | |||
Акроним | 15ММ008 | |||
Студијски програм | Мађарски језик и књижевност | |||
Модул | ||||
Тип студија | мастер академске студије другог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање најважнијих теорија о аутобиографији и сродним жанровима (дневник, животопис, мемоар, конфесија), преглед настанка аутобиографских жанрова у европској и мађарској књижевности, анализа, упоређивање аутобиографских списа раног новогвека и оних аутобиографских дела која су настала после конституисања аутомне, модерне књижевности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Познавање теорија о аутобиографским жанровима, поседовање метода за тумачење различитих типова аутобиограгжфског писања (тумачење его-докумената) насталих у различитим периодима европске културе. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Преглед новијих теорија о аутобиографији и њему сличним субјективним жанровима (Дилтај, Фројд, Лакан, „аутобиографски пакт“ Филипа Лежена, аутобиографија као„defacement”(Пол де Ман). Историја аутобиографије: појам personе у римској традицији. Исповести Светог Августина. Конституисање индивидума у средњем веку. Почеци мађарског аутобиографског писања: животописи, дневници, субјективне белешке аристократских породица у 17. и 18. века. Религијски и репрезентативни извори самообликовања приповедача у аутобиографијама Јаноша Кемења и Миклоша Бетлена. Имитација Исповести Светог Августина у лaтинском делу Ф.II Ракоција: Confessiones. Религиозни радикализам Кате А.Бетлен. Промена у парадигми аутобиографског писања: Конфесије Жан Ж. Русоа. Мемоари Џ. Касанове. Аутобиографија у облику романа: Ференц Казинци о свом робовању у Куфштајну.Анализа модерних и постмодерних аутобиографских романа чији је приповедач стварна или фиктивна историјска личност. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 0 | |||
Методе извођења наставе | монолошка-дијалошка метода, дискусија, интерпретативна и интерактивна метода | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |