15MM008 - Dnevnik, životopis, autobiografija

Specifikacija predmeta
Naziv Dnevnik, životopis, autobiografija
Akronim 15MM008
Studijski program Mađarski jezik i književnost
Modul
Tip studija master akademske studije drugog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje najvažnijih teorija o autobiografiji i srodnim žanrovima (dnevnik, životopis, memoar, konfesija), pregled nastanka autobiografskih žanrova u evropskoj i mađarskoj književnosti, analiza, upoređivanje autobiografskih spisa ranog novogveka i onih autobiografskih dela koja su nastala posle konstituisanja automne, moderne književnosti.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Poznavanje teorija o autobiografskim žanrovima, posedovanje metoda za tumačenje različitih tipova autobiogragžfskog pisanja (tumačenje ego-dokumenata) nastalih u različitim periodima evropske kulture.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Pregled novijih teorija o autobiografiji i njemu sličnim subjektivnim žanrovima (Diltaj, Frojd, Lakan, „autobiografski pakt“ Filipa Ležena, autobiografija kao„defacement”(Pol de Man). Istorija autobiografije: pojam persone u rimskoj tradiciji. Ispovesti Svetog Avgustina. Konstituisanje individuma u srednjem veku. Počeci mađarskog autobiografskog pisanja: životopisi, dnevnici, subjektivne beleške aristokratskih porodica u 17. i 18. veka. Religijski i reprezentativni izvori samooblikovanja pripovedača u autobiografijama Janoša Kemenja i Mikloša Betlena. Imitacija Ispovesti Svetog Avgustina u latinskom delu F.II Rakocija: Confessiones. Religiozni radikalizam Kate A.Betlen. Promena u paradigmi autobiografskog pisanja: Konfesije Žan Ž. Rusoa. Memoari Dž. Kasanove. Autobiografija u obliku romana: Ferenc Kazinci o svom robovanju u Kufštajnu.Analiza modernih i postmodernih autobiografskih romana čiji je pripovedač stvarna ili fiktivna istorijska ličnost.
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1. Abott, H. Porter: Önéletírás, autográfia, fikció, Helikon, 2002/3, 286-304.Bitskey István: História, emlékirat, önvallomás, Akadémiai, Bp., 1987.Gurevics, Aron: Az individuum a középkorban, Bp., Atlantisz, 2003.Lejeune, Philippe: Önéletírás, élettörténet, napló, L’Harmattan, Bp., 2003.Man, Paul de: Az önéletrajz mint arcrongálás, Pompeji 8 (1997), 93–107.Nagy Péter: Bethlen Miklós és Önéletírása, ItK,1994/4, 445–478.Németh László: Sziget Erdélyben, = Az énkatedrám, Bp., 1983., 136–169.Tóth Zsomb
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 0
      Metode izvođenja nastave monološka-dijaloška metoda, diskusija, interpretativna i interaktivna metoda
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 60
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 30
      Vrh strane