15ПГПГ037 - Андрагогија 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Андрагогија 2 | |||
| Акроним | 15ПГПГ037 | |||
| Студијски програм | Педагогија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са савременним системима образовања одраслих у Европи и развој способности за креирање концепција различитих програма образовања, развоја и усавршавања одраслих. Овладавање стратегијама испитивања образовних потреба код одраслих, планирања, организације, реализације и евалуације програма образовања и развоја одраслих. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент ће моћи да израђује инструменте за испитивање образовних потреба одраслих и планова образовања имајући у виду све ечементе плана: постављање циљева, операционализације тих циљева, креирање и усклађивање задатака образовања одраслих, избор критеријума за идентификацију метода и облика рада са одраслима, креирање структуре и динамике пројекта учења одраслих. Студент ће моћи да дефинише и објасни андрагогију игре, пенолошку андрагогију, андрагогија комуникације и медија и андрагогију слободног времена. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Филозофска заснованост образовања одрсалих; Андрагогија као системска наука; Перманентно образовање; Друштвене детерминанте савременог образовањаодраслих; Епистемолошка суштина андрагошког процеса: искуство, теорија и рад; Принципи андрагошког рада са одраслима; Едукативна технологија у учењу одраслих; Комуникација у андрагошким процесима, Андрагошки циклус као методички спецификум образовања одраслих; Истраживање образовних потреба одраслих; Планирање образовања одраслих; Програмирање садржаја и креирање курикулума за образовање одрсалих; Непосредна припрема и организација андрагошких процеса; Вредновање и праћење остваривања андрагошких резултата. Андрагогија игре. Пенолошка андрагогија. Андрагогија комуникације и медија. Андрагогија слободног времена. | |||
| Садржај практичне наставе | Израда инструмената за истраживање образовних потреба; Израда плана једног пројекта учења одраслих (пројекат учења се односи на 7-часовни рад одраслог на неком обраовном задатку); Израда инструментата за праћење и евалуацију, и самоевалуацију процеса учења одраслих. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Монолошка метода, дијалошка метода, метода читања и рада на тексту, метода писаних радова. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | 60 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | ||
| Пројекти | 10 | |||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||

