15PGPG037 - Andragogija 2
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Andragogija 2 | |||
| Akronim | 15PGPG037 | |||
| Studijski program | Pedagogija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije prvog stepena | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa savremennim sistemima obrazovanja odraslih u Evropi i razvoj sposobnosti za kreiranje koncepcija različitih programa obrazovanja, razvoja i usavršavanja odraslih. Ovladavanje strategijama ispitivanja obrazovnih potreba kod odraslih, planiranja, organizacije, realizacije i evaluacije programa obrazovanja i razvoja odraslih. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će moći da izrađuje instrumente za ispitivanje obrazovnih potreba odraslih i planova obrazovanja imajući u vidu sve ečemente plana: postavljanje ciljeva, operacionalizacije tih ciljeva, kreiranje i usklađivanje zadataka obrazovanja odraslih, izbor kriterijuma za identifikaciju metoda i oblika rada sa odraslima, kreiranje strukture i dinamike projekta učenja odraslih. Student će moći da definiše i objasni andragogiju igre, penološku andragogiju, andragogija komunikacije i medija i andragogiju slobodnog vremena. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Filozofska zasnovanost obrazovanja odrsalih; Andragogija kao sistemska nauka; Permanentno obrazovanje; Društvene determinante savremenog obrazovanjaodraslih; Epistemološka suština andragoškog procesa: iskustvo, teorija i rad; Principi andragoškog rada sa odraslima; Edukativna tehnologija u učenju odraslih; Komunikacija u andragoškim procesima, Andragoški ciklus kao metodički specifikum obrazovanja odraslih; Istraživanje obrazovnih potreba odraslih; Planiranje obrazovanja odraslih; Programiranje sadržaja i kreiranje kurikuluma za obrazovanje odrsalih; Neposredna priprema i organizacija andragoških procesa; Vrednovanje i praćenje ostvarivanja andragoških rezultata. Andragogija igre. Penološka andragogija. Andragogija komunikacije i medija. Andragogija slobodnog vremena. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Izrada instrumenata za istraživanje obrazovnih potreba; Izrada plana jednog projekta učenja odraslih (projekat učenja se odnosi na 7-časovni rad odraslog na nekom obraovnom zadatku); Izrada instrumentata za praćenje i evaluaciju, i samoevaluaciju procesa učenja odraslih. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Monološka metoda, dijaloška metoda, metoda čitanja i rada na tekstu, metoda pisanih radova. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | 60 | |
| Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | 10 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||

