15PGPG037 - Andragogija 2

Specifikacija predmeta
Naziv Andragogija 2
Akronim 15PGPG037
Studijski program Pedagogija
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa savremennim sistemima obrazovanja odraslih u Evropi i razvoj sposobnosti za kreiranje koncepcija različitih programa obrazovanja, razvoja i usavršavanja odraslih. Ovladavanje strategijama ispitivanja obrazovnih potreba kod odraslih, planiranja, organizacije, realizacije i evaluacije programa obrazovanja i razvoja odraslih.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student će moći da izrađuje instrumente za ispitivanje obrazovnih potreba odraslih i planova obrazovanja imajući u vidu sve ečemente plana: postavljanje ciljeva, operacionalizacije tih ciljeva, kreiranje i usklađivanje zadataka obrazovanja odraslih, izbor kriterijuma za identifikaciju metoda i oblika rada sa odraslima, kreiranje strukture i dinamike projekta učenja odraslih. Student će moći da definiše i objasni andragogiju igre, penološku andragogiju, andragogija komunikacije i medija i andragogiju slobodnog vremena.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Filozofska zasnovanost obrazovanja odrsalih; Andragogija kao sistemska nauka; Permanentno obrazovanje; Društvene determinante savremenog obrazovanjaodraslih; Epistemološka suština andragoškog procesa: iskustvo, teorija i rad; Principi andragoškog rada sa odraslima; Edukativna tehnologija u učenju odraslih; Komunikacija u andragoškim procesima, Andragoški ciklus kao metodički specifikum obrazovanja odraslih; Istraživanje obrazovnih potreba odraslih; Planiranje obrazovanja odraslih; Programiranje sadržaja i kreiranje kurikuluma za obrazovanje odrsalih; Neposredna priprema i organizacija andragoških procesa; Vrednovanje i praćenje ostvarivanja andragoških rezultata. Andragogija igre. Penološka andragogija. Andragogija komunikacije i medija. Andragogija slobodnog vremena.
    Sadržaj praktične nastave Izrada instrumenata za istraživanje obrazovnih potreba; Izrada plana jednog projekta učenja odraslih (projekat učenja se odnosi na 7-časovni rad odraslog na nekom obraovnom zadatku); Izrada instrumentata za praćenje i evaluaciju, i samoevaluaciju procesa učenja odraslih.
    Literatura
    1. Oljača, M. (2005). Self koncept i razvoj. Novi Sad: FIlozofski fakultet. Oljača, M. (2013). Andragoška didaktika. Novi Sad: Filozofski fakultet. Nikolić-Maksić, T. i Ljujić, B. (2012). O igri u odraslom dobu i njenim obrazovnim implikacijama. Andrgoške studije, 2, 105-126. Ilijić, Lj., Pavićević, O. & Glomazić, H. (2016). Potrebe i mogućnosti obrazovanja osuđenika. Andrgoške studije, 11, 75-93. Kink, S. (2009). Medijsko opismenjavanje odraslih. Informatologia 42, 3, 222-227.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Monološka metoda, dijaloška metoda, metoda čitanja i rada na tekstu, metoda pisanih radova.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit 60
    Praktična nastava 10 Usmeni ispit
    Projekti 10
    Kolokvijumi
    Seminari
    Vrh strane