15ПГПГ065 - Педеутологија

Спецификација предмета
НазивПедеутологија
Акроним15ПГПГ065
Студијски програмПедагогија
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ4.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаупознавање студената са развојном линијом статуса наставника у школи; -разумевање значаја наставничке професије и потребе развоја наставничких компетенција; -упознавање студената са бројним педеутолошким истраживањима која су претпоставка за конституисање и развој ове дисциплине; разумевање нове концептуализације професионалног развоја наставника.
    Исходи учења (стечена знања)-знања о положају наставника у школи прошлости и садашњости; -знања о улози, функцијама и компетенцијама наставника као актера у васпитно-образовном процесу; -компетенције за израду ПРЕСЕТ програма за наставнике.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе-Педеутологија – наука о наставнику. -Наставник у школи, јуче, данас, сутра. -Приступи у одређењу улога и функција наставника. -Детерминанте професионалних компетенција наставника. -Типологија наставника (истраживања о наставнику). -Својства наставника у перцепцији ученика.
    Садржај практичне наставе-Васпитни стил наставника – педагошко вођење. -Наставник – Пигмалион у разреду? -Наставник и менаџмент у учионици. -Професионални развој наставника (PRESET I INSET).
    Литература
    1. Костовић, С. (2008): Пигмалион у разреду, Нови Сад: Филозофски факултет
    2. Гордон Т. (1998): Како бити успешан наставник, Београд: Креативни Центар
    3. Гласер, В. (1999): Наставник у квалитетној школи, Загреб: Едука.
    4. Хавелка, Н. (2000): Ученик и наставник у образовном процесу, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеметода разговора; метода усменог излагања; метода практичног рада
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит60
    Практична настава20Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари10
    Врх стране