15СЈСЈ043 - Савремени мађарски 3

Спецификација предмета
НазивСавремени мађарски 3
Акроним15СЈСЈ043
Студијски програмСрпска филологија у контакту са словачком/мађарском филологијом
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаСавремени мађарски 1, Савремени мађарски 2Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ је да студенти, будући наставници стекну знања о специфичним карактеристикама мађарског језика, који ће бити матерњи ученицима којима ће они предавати српски као језик средине у основним и средњим школама.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти ће се упознати са синтагматиком мађарског језика, како би били у стању да предвиде и разумеју тешкоће и грешке које ће њихови будући ученици правити приликом учења српског језика и самим тим бити успешнији у преношењу знања српског језика
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеСинтагме: зависне и независне. Врсте речи које чине синтагме, морфолошке карактеристике синтагми. Карактеристике мађарских реченица, реченица као сегмент текста, критеријуми поделе реченица: изјавне, узвичне, заповедне, упитне и жељне реченице, потврдне и одричне реченице, непотпуне реченице. Унутрашња структура и делови просте реченице, морфолошке карактеристике главних делова реченице.
    Садржај практичне наставеПрактична настава прати теоретску наставу, увежбавају се методичке јединице и анализирају разни језички нивои. Студенти самостално припремају реферате и обављају студијски истраживачки рад у вези са темама теоријске наставе.
    Литература
    1. Едита Андрић: Структура синтагми и реченица у савременом мађарском језику. Филозофски факултет Нови Сад
    2. Едита Андрић: Лексикализоване објекатске синтагме у мађарском језику и њихови еквиваленти у српском Зборник радова 6. симпозијума «Контрастивна језичка истраживања» Нови Сад, 1998
    3. Мирјана Бурзан: Интерференција у предикату српскохрватске реченице у језику ученика мађарске народности Нови Сад Институт за јужнословенске језике 1984.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПримењиваће се директни методи теоретске и практичне наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит20
    Практична настава20Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари
    Врх стране