15СКСК082 - Српски симболизам и рана модерна
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Српски симболизам и рана модерна | |||
Акроним | 15СКСК082 | |||
Студијски програм | Српска књижевност и језик | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије првог степена | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Положени испити: Српски класицизам и предромантизам (15СКСК026); Српски романтизам (15СКСК042); Српски реализам (15СКСК054). | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Овладавање знањима о кључним поетичким и жанровским одликама српског симболизма и ране модерне. Дијахронијско и синхронијско проучавање опуса писаца који пружају репрезентативан увид у главне токове српске књижевности 19. века. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Познавање кључних поетичких и жанровских одлика српског симболизма и ране модерне и њихово књижевноисторијско ситуирање. Познавање најзначајнијих стваралаца и дела српског симболизма и ране модерне. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Опште одлике српске књижевности на крају 19. и почетком 20. века: основне стилско-поетичке оријентације. Први наговештаји симболизма и ране модерне.Поетичко утемељење српског симболизма и ране модерне. Интертекстуални однос српске и европских књижевности. Тематско-мотивска дисперзивност књижевних остварења током наведеног периода. Дезинтеграција реалистичког прозног дискурса као антиципација модерних, двадесетовековних књижевних проседеа. Рецепција иновативних остварења и трагови промене хоризонта очекивања српске читалачке публике крајем 19. и почетком 20. века. Савремена књижевноисторијска и књижевнокритичка реинтерпретација српског симболизма и ране модерне. | |||
Садржај практичне наставе | Рад на књижевноисторијски релевантним текстовима следећих аутора: Ђорђе Марковић Кодер, Лаза Костић, Лаза Лазаревић, Војислав Илић, Светолик Ранковић, Стеван Сремац, Радоје Домановић, Симо Матавуљ, Драгутин Илић. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Mонолошка, дијалошка, консултативна, интерактивна, мултимедијална. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | 5 | Усмени испит | 10 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 5 | |||
Семинари | 10 |